بهترین روغن گیاهی برای پوست چرب کدام است؟ بهترین روغن برای پوست صورت

وحید رمضانیوحید رمضانی
12,785 بازدید
بهترین روغن برای پوست

شناخت انواع پوست و راه‌های مراقبت از پوست چرب

برای آن که بدانیم بهترین روغن برای پوست چرب چیست، اول باید انواع پوست را بشناسیم.

عوامل زیادی بر سلامت پوست بدن تأثیر می‌گذارند. بالا رفتن سن، اشعه مضر آفتاب، استفاده از لوازم آرایش شیمیایی، تجمع آلودگی روی پوست، خشکی بیش از حد پوست و… که برای سلامتی پوست مضر هستند. به مرور زمان پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و دچار پیری، ترک پوستی و خشکی می‌شود. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که پوست زیبا، نقش زیادی در اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از محصولات مراقبتی ارگانیک فرآیند تحلیل رفتن و پیری پوست را به میزان زیادی به تعویق بی‌اندازید.

بهترین روغن برای پوست چرب

انواع پوست

به طور کلی پوست به چهار نوع: خشک، چرب، مختلط و حساس تقسیم بندی می‌شود.

پوست خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع پوست توانایی خیلی کمی در نگهداری چربی دارد و معمولا پوسته پوسته است؛ حالت کشسانی آن کم، حالت زبر دارد و ممکن است دچار خارش شود. منافذ در این پوست بیش از حد باز است و همین عاملی برای از دست دادن رطوبت پوست است.

افرادی که پوست آن‌ها خشک است باید به طور منظم از آبرسان برای پوست استفاده کنند و با روغن‌ تراپی، چربی آن را تنظیم کنند.

شناخت نشانه‌های مربوط به پوست چرب

افرادی که پوست آن‌ها چرب است، پوست براقی دارند و گاهی چربی به حدی زیاد است که اگر یک دستمال را روی پوست خود فشار دهند، چربی را با چشم می‌بینند.
این نوع پوست چربی زیادی تولید می‎‌کند و اگر چربی پوست متعادل باشد مشکلی ایجاد نمیکند. اما در بسیاری از مواقع پوست چرب دچار جوش و آکنه می‌شود. دلیل آن تجمع چربی زیر پوست است. پوست‌های چرب ظاهر براقی دارند و منافذ آن‌ها به راحتی دیده می‌شود. افرادی که پوست چرب دارند باید از موادی که چربی را متعادل می‌کنند، لایه بردارها و آبرسان مخصوص پوست چرب استفاده کنند.

از پوست چرب نترسید. این نوع پوست در صورتی که چربی آن کنترل شود و بیش از حد نباشد، دیرتر از سایر پوست‌ها دچار پیری می‌شود.

پوست مختلط و نگهداری آن

این نوع پوست ترکیبی از پوست خشک، چرب و لکه‌دار است. در پوست مختلط، قسمت T صورت، یعنی پیشانی، بینی و چانه حالت چرب دارند، جوش می‌زنند و گونه‌ها خشک می‌شود. این افراد با این نوع پوست، باید از آبرسان‌هایی سبک استفاده کنند تا هم خشکی پوست را از بین ببرد و هم موجب تنظیم چربی شود.

کدام روغن برای پوست چرب مفید است

ویژگی پوست حساس

پوست‌های حساس به سرعت قرمز و ملتهب می‌شوند و نسبت به گرما، سرما و آفتاب واکنش شدیدتری دارند. این نوع پوست نازک و حساس است. قبل از استفاده از روغن گیاهی و محصولات مراقبتی برای این نوع پوست حتما به پزشک مراجعه کنید و از مصرف محصولات عطردار و شیمیایی خودداری کنید.

خلاصه

پوست انواع مختلفی دارد و برای آن که از بهترین روغن برای پوست استفاده کنید، باید بدانید چه نوع پوستی دارید. انواع خشک، چرب، مختلط و حساس مربوط به پوست هستند. هر کدام از آن‌ها محصول متفاوتی برای مراقبت نیاز دارند.

راهکارهایی برای کنترل چربی پوست

از شستن بیش از اندازه پوست چرب بپرهیزید

برخی افراد فکر می‌کنند برای آن که چربی پوست متعادل شود، باید تعداد دفعات شستشوی پوست را افزایش دهند، در صورتی که این باور اشتباه است. با این کار پوست شما خشک می‌شود و غدد چربی، برای جبران آن میزان چربی بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کنند.

استفاده از بهترین روغن برای پوست چرب و متعادل کردن چربی آن، یکی از راه‌های کنترل ترشح سبوم (سبوم ماده ای روغنی است که در غدد سباسه تولید می شود.) است. استفاده از لایه بردار و اسکراب طبیعی برای پوست چرب توصیه شده است. این کار موجب رفع سلول‌های مرده پوست می‌شود.

بهترین روغن طبیعی برای آبرسان پوست چرب چیست؟

از باورهای غلط در مورد پوست چرب این است که فکر کنید چون پوست شما چرب است، پس نیاز به آبرسان ندارد. تمام تیپ‌های پوستی به آبرسان نیاز دارند و مرطوب کننده‌ها یکی از موارد ضروری برای مراقبت از پوست هستند.

به هیچ وجه از روغن نارگیل برای پوست چرب و آبرسانی آن استفاده نکنید. بهترین روغن برای آبرسانی پوست های چرب روغن آرگان است که بر هیچ کس پوشیده نیست، اما به دلیل کمیاب بودن قیمت این محصول از میانگین روغن ها بیشتر است. در درجه بعدی روغن‌هایی مانند روغن آووکادو، روغن جوجوبا هستند که این روغن‌ها به سرعت جذب پوست می‌شود.

خلاصه

ترشح بیش از اندازه سبوم موجب افزایش چربی پوست و مشکلات پوستی می‌شود. باید از شستن زیاد پوست دست بردارید تا چربی آن بیشتر نشود. همچنین از روغن آووکادو برای پوست چرب استفاده کنید تا رطوبت خود را حفظ کند.

روغن نارگیل برای پوست چرب

آیا روغن درخت چای برای پوست‌ چرب مفید است؟ بهترین روغن برای پوست چرب و جوش دار چیست؟

پوست‌های چرب معمولا دچار جوش و آکنه می‌شوند. و علت آن پاکسازی نکردن پوست است. انباشته شدن چربی در پوست موجب رشد باکتری‌ها و بسته شدن منافذ هم می‌شود. ماساژ با روغن درخت چای برای پوست چرب به عنوان از بین برنده طبیعی جوش عمل می‌کند.
این روغن جوش‌های فعال و جای جوش‌های قدیمی را از بین می‌برد. روغن درخت چای میزان ترشح چربی را افزایش می‌دهد. این روغن یک لایه بردار طبیعی برای پوست است و باعث پاکسازی پوست می‌شود.

خلاصه

بهترین روغن گیاهی برای پوست چرب، روغن هسته انار، بنفشه و روغن چای است. روغن بنفشه و شیرین بیان از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند و روغن درخت چای موجب رفع جوش و آکنه صورت می‌شود. این روغن با پاکسازی صورت، به برطرف کردن چربی اضافی پوست کمک می‌کند.

بهترین روغن برای صورت در شب

به جای استفاده از کرم های شب می‌توانید از روغن هسته انگور استفاده کنید. این روغن نسبتا سبک است و ویتامین E بالایی دارد.

از خواص دیگر روغن هسته انگور در شب باید به رفع تیرگی و چروک‌های اطراف چشم هم اشاره کرد.

بهترین روغن برای جوانی پوست و جلوگیری از پیری زودرس

برای جلوگیری از پیری پوست باید از محصولاتی که کلاژن سازی را افزایش می‌دهند استفاده کنید. کلاژن موجب حفظ حالت کشسانی پوست می‌شود.

ممکن است در مورد خواص شگفت‌انگیز این روغن طبیعی بدانید. روغن آرگان برای پوست چرب یک معجزه است و موجب ترمیم سلول‌های پوست می‌شود. این روغن میزان تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و مانع از پیری پوست می‌شود.

روغن آرگان بهترین روغن برای جوانی پوست است و ماساژ آن روی پوست، هر شب قبل از خواب توصیه می‌شود. این روغن به راحتی جذب پوست می‌شود و خواص آن جذب لایه‌های دیگر پوست هم می‌شود. استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب موجب از بین رفتن چین و چروک و جوانسازی پوست در سنین بالا می‌شود.

خلاصه

استفاده از روغن آووکادو برای حفظ رطوبت پوست مفید است. روغن آرگان برای پوست چرب و جوانسازی آن مناسب است. این روغن کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

علاوه بر مصرف بهترین روغن برای پوست ، استفاده از ماسک و اسکراب خانگی به بهبود شرایط پوست کمک می‌کند. در ادامه دو نمونه ماسک و اسکراب بی‌نظیر به شما معرفی می‌کنیم.

روغن درخت چای برای پوست چرب

استفاده از اسکراب قهوه و عسل برای پوست چرب

برای تهیه این اسکراب، نصف قاشق غذاخوری عسل و قهوه را با هم مخلوط کنید و روی صورت بگذارید. کمی ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه شستشو دهید. این اسکراب برای پوست چرب فوق‌العاده است.

ماسک جوش شیرین، عسل و لیمو برای پوست چرب

جوش شیرین و عسل موجب پاکسازی پوست می‌شوند و ویتامین C موجود در لیمو سبب جوانسازی پوست و رفع جوش می‌شود. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و عسل و مقدار کمی آبلیمو اضافه کنید و از فواید این ماسک برای پوست چرب بهرمند شوید.

موارد مورد احتیاط در استفاده از ماسک‌ها و روغن‌های مربوط به پوست چرب

  • قبل از استفاده از روغن یا ماسک برای پوست صورت، مقداری  از آن را روی بازوی خود تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.
  • برای استفاده از این محصولات مراقبتی پوست، ابتدا صورت خود را تمیز کرده و بعد از آن از روغن یا ماسک بهرمند شوید.
  • پس از آن که اسکراب صورت را استفاده کردید، حتما مرطوب کننده بزنید.
  • مصرف اسکراب لایه‌بردار، بیشتر از دوبار در هفته مجاز نیست.
  • بهتر است برای شستشوی پوست چرب از آب ولرم یا سرد استفاده کنید چون آب داغ پوست را مستعد تولید چربی می‌کند.
  • حتما بعد از 20 دقیقه پوست را با شوینده بشورید.

مراقبت از پوست چرب و تنظیم چربی پوست

علاوه بر استفاده از روغن‌ها و ماسک‌های مختلف برای مراقبت از پوست چرب، راه‌های دیگری برای تنظیم چربی پوست نیز وجود دارد. یکی از این راه‌ها بخور صورت است. این راه از قدیم برای پاکسازی صورت استفاده می‌شده و موجب باز شدن منافذ پوستی و از بین رفتن چربی اضافه آن می‌شود. بخور سبب می‌شود فواید ماسک و روغنی که برای پوست استفاده می‌کنید، بهتر جذب پوست شود و پاکسازی پوست به صورت عمقی انجام شود. بخور پوست را نرم و لطیف می‌کند و آن را روشن نگه می‌دارد.

اگر هنگام بخور از روغن‌های گیاهی یا برگ‌های خشک شده استفاده کنید. پس از آن که مقداری آب جوش تهیه کردید، چند برگ اسطوخودوس، آویشن، رزماری یا روغن آن‌ها را در ظرف بریزید. یک حوله تمیز روی سر و صورت و ظرف را مقابل صورت خود بگذارید. اجزه دهید بخار جذب صورت شما شود. بخور موجب آماده شدن صورت برای ماسک می‌شود.

بهترین روغن برای جوانی پوست

جمع‌بندی

پس از آن که پوست خود را شناختید، باید از بهترین روغن برای پوست استفاده کنید تا دچار مشکلاتی مثل: خشکی، ترک پوستی، جوش، آکنه و… نشوید. استفاده از روغن‌های گیاهی در این زمینه کمک به‌سزایی به شما می‌کنند. روغن‌های طبیعی آووکادو، آلوورا، آرگان، بنفشه و درخت چای از بهترین روغن‌ها برای پوست چرب هستند. مصرف روزانه آن‌ها پوست شما را نرم، لطیف، صاف و بدون لک می‌کند. همچنین موجب از بین بردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست هم می‌شود.

در کنار تمام روش‌هایی که برای کنترل چربی پوست گفتیم، فراموش نکنید نوشیدن آب به مقدار کافی و دوری از استرس نقش زیادی در سلامت پوست دارد. اگر روشی به غیر از مواردی که در این مقاله ذکر کردیم برای از بین بردن چربی اضافی پوست امتحان کرده‌اید و نتیجه‌بخش بوده، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.  

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “بهترین روغن گیاهی برای پوست چرب کدام است؟ بهترین روغن برای پوست صورت”

  1. بسیار عالی، ممنون از مطالب وااقعا مفیدتون،
    در کنار استفاده از این موارد، عسل رو به هر نوع تیپ پوستی توصیه میکنم، و حتما موقع استفاده به لبتونم بزنید. من بهش میگم معجزه طبیعی برای پوست البته به شرط اصل و مرغوب بودن آن…جلا بخشه پوسته‌

  2. مطالب عالی و کامل
    من از سرکه سیب برای رفع جوش استفاده کردم فوق‌العاده بوده
    بعد از شستشو صورت سرکه سیب میزنم و کل جوشای صورت و بدنم از بین رفته شما هم امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت