مواد غذایی چربی سوز را بشناسید؛ بهترین خوراکی‌ها برای رژیم لاغری

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,558 بازدید
لاغری

از چه خوراکی‌هایی برای چربی‌سوزی استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید چاقی از معضلاتی است که جامعه امروز را به شدت درگیر خود کرده. این مشکل بسیار شایع است و افراد زیادی آن را تجربه کرده‌اند. در نگاه اول چاقی و اضافه وزن به عنوان عاملی برای بهم خوردن تناسب اندام به نظر می‌رسد و اعتماد به نفس برخی افراد را پایین می‌آورد. اما دلیل اهمیت چاقی و لزوم استفاده از مواد غذایی چربی سوز به این خاطر است که تجمع چربی در بدن موجب بروز بیماری‌هایی مثل: چربی کبد، فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و… می‌شود. این اضافه وزن باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری خواهد شد. هرچقدر دیرتر به فکر کاهش وزن بیافتید، بافت‌های چربی سخت‌تر شکسته می‌شوند. چربی معمولا دور شکم، پهلو، باسن و بازوها جمع می‌شود. افزایش وزن، بی‌حوصلگی برای انجام حرکات ورزشی، فشار کاری بالا و کمبود وقت و… باعث می‌شود افراد به رژیم‌های لاغری سریع رو بیاورند و تن به رژیم‌های مضر بدهند.

تغذیه مناسب در کاهش وزن تأثیر خیلی زیادی دارد و انجام منظم حرکات ورزشی روند لاغری را سریع‌تر می‌کند. با توجه به شرایط جسمانی و بیماری‌هایی که دارید، بهتر است از متخصصین این زمینه ورزش‌های مناسب خود را دریافت کنید و تأثیر مواد غذایی چربی سوز برای کاهش وزن را بیشتر کنید. در ادامه می‌خواهیم مواد غذایی چربی سوز شکم ، بازو و… را بیان کنیم. مشاهده خواهید کرد با تغییرات کوچک در رژیم غذایی روزانه و اصلاح رژیم غذایی خود، می‌توانید به راحتی چربی‌سوزی را تجربه کنید.

چربی مضر برای بدن و راه‌های از بین بردن آن

چربی یکی از ترکیبات اصلی و مورد نیاز برای بدن است و بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن در حضور چربی انجام می‌شوند. منظور ما از چربی‌سوزی، رفع چربی‌های مضر بدن است. چربی‌های ضروری بدن به مقادیر خیلی کمی در اندام‌هایی مثل مغز، ریه‌ها، معده، روده‌ها و… استفاده می‌شوند و بخش قابل توجهی از آن در بدن خانم‌ها در سینه‌ها، ران، باسن و اندام‌های جنسی ذخیره می‌شود. میزان چربی ضروری بدن خانم‌ها ۱۲ درصد است که چهار برابر بیشتر از چربی ضروری مورد نیاز آقایان است.

مقداری دیگر از چربی‌های بدن زیر پوست و اطراف اندام‌های دیگر قرار می‌گیرند و خاصیت محافظت از آن‌ها را دارند. به طور کلی وجود چربی برای بدن ضروری است و وقتی بیش از اندازه در بدن ذخیره شود، خطرناک می‌شود. میزان طبیعی برای ذخیره‌سازی چربی در آقایان ۹ تا ۱۸ درصد است و در خانم‌ها می‌تواند بین ۲۱ تا ۳۵ درصد متغیر باشد. سوختن چربی‌ها و از بین رفتن آن‌ها به میزان فعالیت فرد، تغذیه‌ای که دارد و نوع چربی ذخیره شده (اشباع یا غیراشباع)، بستگی دارد.

امروزه مواد غذایی غیرارگانیک بخش قابل توجهی از تغذیه افراد را به خود اختصاص داده‌اند. استفاده از مواد غذایی پرکالری افزایش یافته است و تجمع چربی در بدن سبب بروز ورم مفاصل، تحلیل رفتن ماهیچه‌ها، سکته و… خواهد شد. بیماری کبد چرب هم یکی از مشکلات پرخطری است که در صورت کنترل نشدن چربی، تمامی بافت کبد را از بین می‌برد و اندام را از کار می‌اندازد.

علاوه بر مصرف مواد غذایی چربی سوز ، میزان آب مصرفی خود در طول روز را هم باید بیشتر از قبل کنید. نوشیدن آب موجب افزایش چربی‌سوزی می‌شود.

خلاصه

چربی‌های بدن در صورتی برای شما مشکل ایجاد می‌کنند که بیش از حد در بافت‌هایی مثل شکم، باسن و بازو ذخیره شوند. به همین دلیل با استفاده از مواد غذایی چربی سوز می‌توانید آن‌ها را تا حد تعادلی که برای سلامتی مورد نیاز هستند، کاهش دهید.

مواد غذایی چربی سوز

چه موادی دشمن چربی‌سوزی هستن؟

یکی از موادی که به شدت چربی‌سوزی و متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد، الکل است. الکل می‌تواند تا حدودا 70٪  سوخت و ساز بدن را کاهش دهد. شربت‌های قندی، کیک‌ها، کلوچه‌ها، مواد سرخ‌کردنی، پاپ کرن، چیپس و بستنی از مهمترین عوامل جلوگیری از چربی‌سوزی هستند و در طول رژیم غذایی باید کمترین مقدار آن‌ها را مصرف کنید.

معرفی بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن

مواد غذایی چربی سوز به چند دسته تقسیم می‌شوند. می‌توان به سبزیجات چربی سوز ، عرقیات چربی سوز ، آجیل، دمنوش‌ها، میوه‌ها، حبوبات، لبنیات کم‌چرب، شکلات تلخ، گوشت، ادویه‌جات چربی‌سوز، کره بادام زمینی و روغن زیتون اشاره کرد. با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

مصرف انواع گوشت برای لاغری

ماهی سالمون

این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف اسیدهای چرب سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و وزن را پایین می‌آورد. این ماهی گوشت خوشمزه‌ای دارد و با مصرف آن مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. خوردن هفته‌ای دوبار از این ماهی توصیه شده است.

سینه مرغ

این گوشت میزان خیلی کمی چربی و کالری دارد. پروئین آن بالا است و انرژی روزانه شما را هم تأمین می‌کند. سینه مرغ در مقایسه با ران مرغ چربی خیلی کمی دارد و جزو مواد غذایی چربی سوز محسوب می‌شود. این ماده غذایی برای رژیم لاغری استفاده می‌شود. سینه مرغ را می‌توانید به صورت آب‌پز مصرف کنید، آن را کباب کنید یا در فر بپزید.

گوشت بدون چربی

استفاده از گوشت بدون چربی که ترجیحا ارگانیک باشد، برای لاغری و کاهش وزن مفید است. به این دلیل که گوشت آن حیوان مکمل‌های هورمونی دریافت نکرده باشد. بهترین گوشت بدون چربی، گوشت بوقلمون است. همچنین می‌توانید از گوشت گاو هم استفاده کنید.

خلاصه

استفاده از مواد غذایی پرکالری سبب رسوب چربی در بدن و چاقی می‌شود. برای لاغری لازم است رژیم غذایی روزانه خود را تغییر دهید و از مواد ارگانیک استفاده کنید. انواع گوشت‌های بدون چربی در این راه به شما کمک می‌کنند تا لاغر شوید.

میوه‌جات، چربی‌سوزهای طبیعی

میوه‌ها از بهترین مواد غذایی چربی سوز هستند. مصرف روزانه ۲ تا ۳ واحد میوه توصیه شده است و در صورتی که سیستم گوارشی شما به دریافت میوه بیشتر عادت دارد، می‌توانید بنا بر ذائقه خود، میوه‌های متنوع بخورید و از خواص آن‌ها بهرمند شوید. میوه‌ها فیبر، قند طبیعی، انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارند و به همین دلیل چربی‌سوزهای فوق‌العاده‌ای هستند. در ادامه به برخی از میوه‌های چربی‌سوز اشاره می‌کنیم.

بلوبری

این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سبب سوختن چربی‌های دور شکم می‌شود. بلوبری انرژی‌زا است و برای دفع سموم از بدن مفید است. این میوه فیبر دارد و ماده معدنی مس به فراوانی در آن یافت می‌شود. از این میوه می‌توانید به همراه ماست یا سالاد استفاده کنید و همچنین آن را به نوشیدنی‌های خود اضافه کنید. مصرف آن چربی اضافه بدن را می‌سوزاند و به شما کمک می‌کند زودتر لاغر شوید.

گریپ فروت

حتما در مورد خواص این میوه برای سوزاندن چربی‌ها شنیده‌اید. گریپ فروت از مواد غذایی چربی سوز خون است و به پاکسازی بدن کمک به‌سزایی می‌کند. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم مفید است. این میوه خون را تصفیه می‌کند، قند خون را پایین می‌آورد و کلسترول را کاهش می‌دهد. مصرف آن برای چربی‌سوزی فوق‌العاده عمل می‌کند.

سیب

این میوه خوشمزه بیشتر از آن چه فکر کنید برای چربی‌سوزی مفید است. سیب سرشار از فیتواسترول، فلانوئید و فیبر است که به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز شناخته می‌شود. این میوه چربی بدن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر سیب، مصرف سرکه سیب طبیعی هم باعث چربی‌سوزی می‌شود. سرکه سیب موجب تحریک دستگاه گوارش برای هضم بهتر غذا می‌شود. نوشیدن مقداری سرکه رقیق شده با آب قبل از غذا خوردن سبب کاهش اشتها می‌شود و به مرور زمان شما را لاغر می‌کند.

سبزیجات چربی سوز

آووکادو

این میوه گزینه مناسبی برای لاغری است. آووکادو منبعی غنی از چربی‌های غیراشباع است. این چربی‌ها برای بدن مفید هستند و جذب آن‌ها سبب سوختن چربی‌های مضر بدن می‌شود. این میوه از ریزش مو حین رژیم لاغری هم جلوگیری می‌کند و طعم خیلی خوبی هم دارد. از آووکادو برای تهیه نوشیدنی‌های خوشمزه استفاده کنید و لاغری آسان را تجربه کنید.

گلابی

خواص آن بسیار مشابه سیب است. این میوه سرشار از فیبر است و مصرف آن موجب کاهش اشتها و لاغری می‌شود. اگر خارج از فصل است و نمی‌توانید گلابی تازه بخورید می‌توانید با خرید گلابی خشک از خواص آن برای لاغری استفاده کنید.

خلاصه

مصرف انواع میوه‌ها به عنوان مواد غذایی چربی سوز برای لاغری مفید است و موجب سالم شدن رژیم غذایی شما می‌شود. میوه‌هایی که فیبر زیادی دارند، قند آن‌ها پایین است و سرشار از چربی غیراشباع هستند، برای چربی‌سوزی بسیار مفید هستند.

لبنیات و چربی‌سوزی

کلسیم موجود در لبنیات از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. تحقیقات نشان داده دریافت کافی کلسیم به بدن، موجب کاهش چربی‌های مضر و شکستن بافت‌های چربی می‌شود. به همین دلیل حتما در رژیم غذایی روزانه خود شیر، دوغ، ماست و فراورده‌های لبنی را قرار دهید. اگر بدن به میزان کافی کلسیم دریافت نکند، بدن برای از بین بردن سلول‌های چربی دچار مشکل می‌شود. بهتر است برای مصرف روزانه از لبنیات کم‌چرب و در صورت امکان محلی استفاده کنید تا از طبیعی بودن آن‌ها مطمئن شوید.

تأثیر مغزهای خوراکی بر کاهش وزن

انواع آجیل و مغزهای خوراکی سبب احساس سیری بیشتر در شما می‌شوند. آجیل‌ها کوچک هستند ولی حجم زیادی از معده را اشغال می‌کنند. این مغرهای خوراکی سبب کاهش اشتها می‌شوند و از بهترین مواد غذایی چربی سوز هستند. آجیل خام انرژی مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. دقت کنید آجیل شور از مواد غذایی چربی سوز بازو ، شکم و پهلو محسوب نمی‌شود. آجیل شور فشار خون را بالا می‌برد و برای لاغری مفید نیست. آجیل یک میان‌وعده سالم است که موجب کاهش وزن می‌شود.

بادام درختی

این مغز خوراکی منبعی غنی از پروتئین است. مصرف آن سبب کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود. خرید بادام درختی برای درمان چاقی افراد انجام می‌شود.و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه بادام درختی و قرار دادن آن در رژیم غذایی، حتی اگر ورزش نکنید هم موجب لاغری می‌شود و یکی از مواد غذایی چربی سوز شکم است.

بادام هندی

این آجیل مقدار زیادی منیزیم دارد که برای افزایش سوخت و ساز بدن ضروری است. با خرید بادام هندی ، به دلیل چربی طبیعی که دارد، کلسترول بد خون را کاهش دهید. این آجیل از مواد غذایی چربی سوز خون محسوب می‌شود.

گردو

این آجیل خوشمزه چربی غیراشباع زیادی دارد. گردو مانع از رسوب چربی در رگ‌ها می‌شود و این خاصیت از لخته شدن خون هم جلوگیری می‌کند. خرید گردو خام برای کاهش کلسترول و بافت‌های چربی انجام می‌شود.

کره بادام زمینی

این ماده غذایی چربی‌های مفید بسیاری دارد. اگر به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه شود و برای تهیه آن از شکر، مواد افزودنی مضر و نگهدارنده‌ها استفاده نشود، سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود. خوردن مقدار کمی از کره بادام زمینی سبب احساس سیری می‌شود و به مدت طولانی انرژی شما را حفظ می‌کند. کره بادام زمینی را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از خواص آن برای چربی‌سوزی استفاده کنید.

خلاصه

مغزهای خوراکی موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شوند و برای چربی‌سوزی به کار می‌روند. خوردن روزانه یک مشت آجیل سبب سیر شدن شما و کاهش اشتها می‌شود. همچنین استفاده از کره بادام زمینی برای لاغری مفید است.

لبنیات کم‌چرب

ماست یونانی که چربی آن گرفته شده همراه با اسلایس‌های میوه از مواد غذایی چربی سوز است و استفاده از آن سبب لاغری می‌شود. لبنیات کم‌چرب سرشار از کلسیم هستند و برای عضله سازی و کاهش چربی مفید هستند.

شکلات تلخ چگونه بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارد؟

یکی از خوراکی‌های خوشمزه و موثر بر کاهش وزن، شکلات تلخ است. شکلات تلخ انرژی‌زا است، اشتها را کاهش می‌دهد و برای لاغری مفید است. این خوراکی به کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند. برای خوردن شکلات تلخ در دورانی که رژیم لاغری گرفته‌اید، حتما شکلاتی بخرید که شکر نداشته باشد یا میزان شکر آن بسیار کم باشد.

مصرف دمنوش‌های گیاهی برای چربی‌سوزی

دمنوش چای سبز

این دمنوش خواص چربی‌سوزی بی‌نظیری دارد. چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و نوشیدنی خیلی خوبی برای کاهش وزن است. مصرف چای سبز در دنیا بسیار رواج دارد. از چای سبز به عنوان مواد غذایی چربی سوز بازو ، پهلو و دور شکم استفاده می‌شود. این نوشیدنی کالری سوزی را بالا می‌برد و بدن را از چربی‌ها پاک می‌کند.

دمنوش نعنا همراه با زنجبیل

این دمنوش باعث بهبود روند چربی‌سوزی می‌شود. دمنوش نعنا و زنجبیل سبب کاهش چربی کبد می‌شود، متابولیسم بدن را بالا می‌برد و از مواد غذایی چربی سوز برای لاغری سریع به حساب می‌آید. با خرید دمنوش نعنا و نوشیدن آن بعد از غذا، به کاهش وزن خود کمک کنید.

خلاصه

استفاده از لبنیات کم‌چرب و ماست یونانی باعث لاغری آسان می‌شود و چربی‌های بدن را کاهش می‌دهد. همچنین دمنوش‌هایی مثل چای سبز و دمنوش نعنا موجب افزایش چربی‌سوزی می‌شود.

مصرف عرقیات چربی سوز برای لاغری

عرق زیره سیاه

عرقیات چربی سوز برای درمان چاقی مفید هستند و چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهند. با خرید عرق زیره ، سیستم گوارشی خود را تقویت کنید و به راحتی لاغر شوید.

مواد غذایی چربی سوز شکم

عرق شلتوک

یکی از بهترین عرقیات چربی سوز ، عرق شلتوک است. خرید عرق شلتوک معمولا به دلیل کاهش چربی‌های شکم انجام می‌شود. این عرق فیبر بالایی دارد؛ ‌با بهبود عمل دفع، راحت‌تر شدن هضم غذا و کاهش اشتها سبب لاغری می‌شود.

عرق دارچین

این عرق سرشار از آنتی‌اکسیدان است و میزان چربی‌سوزی بدن را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. خرید عرق دارچین برای اضافه کردن به نوشیدنی و چای انجام می‌شود تا سبب کاهش وزن شود.

سبزیجات چربی سوز

کلم بروکلی

افرادی که گیاه‌خوار هستند سبزیجات چربی سوز را جایگزین گوشت و مواد غذایی حیوانی می‌کنند. یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز ، کلم بروکلی است. این خوراکی برای رسیدن به تناسب اندام استفاده می‌شود و خاصیت چربی‌سوزی بالایی دارد.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن است و با افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن و چربی‌سوزی می‌شود.

ادویه‌جات چربی‌سوز

اضافه کردن ادویه‌‎هایی مثل:‌ فلفل تند، دارچین و زنجبیل به غذاها سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و چربی‌سوزی را بیشتر از قبل می‌کند.

حبوبات و خاصیت چربی‌سوزی آن‌ها

از دیگر مواد غذایی چربی سوز می‌توان به حبوبات اشاره کرد. مصرف عدس و لوبیا باعث کاهش اشتها و افزایش چربی‌سوزی می‌شود. این حبوبات فیبر دارند و در کاهش وزن موثر هستند.

سایر مواد غذایی چربی سوز

گوجه و قارچ سبزی نیستند ولی مواد غذایی بسیار مفید برای لاغری هستند. گوجه کالری خیلی کمی دارد و فیبر آن موجب افزایش سوخت و ساز بدن خواهد شد. این میوه چربی ندارد و مقدار زیادی ویتامین C دارد. برای لاغری حتما آن را در رژیم غذایی روزانه قرار دهید.

مصرف قارچ هم برای کاهش وزن مفید است. این خوراکی را برای تهیه پیتزا رژیمی استفاده کنید. قارچ انرژی‌زا است و موجب لاغری خواهد شد. 

مواد غذایی چربی سوز بازو

جمع‌بندی

تغذیه سالم و استفاده روزانه از مواد غذایی ضروری برای بدن، سبب حفظ سلامت و تناسب اندام می‌شود. اما اگر دچار اضافه وزن و تجمع چربی شده‌اید، نگران نباشید و مواد غذایی چربی سوز بسیاری وجود دارند تا بتوانید مشکل خود را برطرف کنید. استفاده از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل‌ها، عرقیات چربی سوز ، دمنوش‌ها و لبنیات کم‌چرب موجب لاغری و افزایش چربی‌سوزی می‌شوند. به یاد داشته باشید رژیم‌های مضر که به شما وعده لاغری سریع در چند هفته را می‌دهند، سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. می‌توانید با تغییراتی کوچک در کالری‌هایی که در اول روز دریافت می‌کنید و انجام حرکات ورزشی ساده، لاغری بی‌خطر را تجربه کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت