طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل ؛ ماسک خانگی برای پوست و مو

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,434 بازدید
طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل

چرا با روغن نارگیل ماسک تهیه کنیم؟

نارگیل میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این میوه سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی است. اسیدهای چرب ضروری موجود در آن به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. روغن تهیه شده از نارگیل به صورت خوراکی و موضعی کاربرد دارد. استفاده خوراکی از آن موجب کاهش اشتها و لاغری می‌شود. از این روغن ماسک مو و پوست تهیه می‌کنند. طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل راحت است و در این مقاله سعی می‌کنیم مراحل تهیه انواع ماسک با روغن نارگیل را توضیح دهیم.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق‌العاده است و برای از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی و درمان بیماری‌های مو کاربرد دارد. با خرید روغن نارگیل خالص از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از آن در غذا، سالاد، شیک و نوشیدنی، ماسک‌های خانگی و… استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو

روغن نارگیل آسیب اشعه‌های مضر به پوست را کاهش می‌دهد. این روغن روند بهبود زخم را سریع‌تر می‌کند. روغن نارگیل پاک کننده آرایش طبیعی است و مصرف آن برای دور چشم ضرر ندارد. رطوبتی که این روغن دارد، ترک لب و ترک‌های روی پوست را از بین می‌برد. روغن تهیه شده از نارگیل، آبرسان بی‌نظیری است که به پوست‌های خشک کمک می‌کند رطوبت را در خود نگه دارند. همچنین برای برطرف کردن ناراحتی‌های پوستی مثل اگزما مفید است. این روغن به سلامت دندان‌ها هم کمک می‌کند و یک دهان‌شویه طبیعی است.

روغن نارگیل حاوی میزان زیادی ویتامین E است. این ویتامین برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است. همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و خاصیت محافظتی قوی برای پوست و مو دارد. ویتامین E موجب دفع رادیکال‌های آزاد از پوست می‌شود و به همین دلیل خاصیت جوانسازی دارد.  

انواع طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای تهیه ماسک صورت است. ماسک صورت با روغن نارگیل ، پوست را مرطوب می‌کند، چین و چروک‌ها را رفع کرده، سلول‎‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و التهاب پوست را برطرف می‌کند. خواص روغن نارگیل برای صورت و پاکسازی آن از آلودگی‌ها و سمومی که به پوست نفوذ کرده‌اند، مفید است.

خلاصه

روغن نارگیل از بهترین روغن‌های طبیعی برای پوست و مو است. این روغن موجب حفظ رطوبت پوست و مو می‌شود و به خاطر چربی بالایی که دارد برای پوست و مو خشک بسیار مفید است. طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل در خانه بسیار راحت و سریع است. این ماسک‌ها برای جوانسازی پوست هم به کار می‌روند.

ماسک روغن نارگیل با لیمو و ماست

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، آب لیموترش و ماست را با هم مخلوط کنید. لیمو سرشار از ویتامین C است و ماست موجب درمان التهاب می‌شود. روغن نارگیل هم از خشکی پوست و التهاب جلوگیری می‌کند. این ماسک برای تازگی و خنکی پوست و همچنین رفع التهاب پوستی مفید است. ترکیب به دست آمده را روی صورت بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین

اگر صورتی بدون لک و جوش می‌خواهید، از ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین و روغن نارگیل ماسکی بی‌نظیر برای پوست هستند. جوش شیرین به برطرف کردن جوش و لک صورت کمک می‌کند. همچنین موجب از بین بردن سلول‌های مرده پوست و کوچک شدن منافذ پوستی می‌شود. روغن نارگیل التهاب پوست را کاهش می‌دهد و با خاصیت ضد میکروبی که دارد برای برطرف کردن پوست و تغذیه آن مفید است. ترکیب این دو ماده ماسکی قدرتمند برای رفع جوش‌های شما ایجاد می‎کند. این ماسک یک اسکراب لایه بردار است و به صوورت طبیعی باعث لایه برداری از پوست و روشن شدن آن می‌شود. همچنین منجر به جوانسازی پوست هم می‌شود.

برای اطلاع از طرز تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل باید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. می‌توانید از این ماسک حداکثر سه بار در هفته استفاده کنید. بعد از اینکه آن را روی پوست خود ماساژ دادید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و پوست را شستشو دهید. اگر پوست شما بیش از حد خشک بود، مقدار کمی روغن نارگیل روی آن ماساژ دهید تا جذب پوست شود و رطوبت آن را حفظ کند.

برای اینکه اسکراب روغن نارگیل و جوش شیرین اثر بهتری روی پوست داشته باشد، اضافه کردن مقداری روغن درخت چای، خواص آن را افزایش می‌دهد. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۴ قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. این ترکیب خاصیت لایه برداری خیلی خوبی دارد و استفاده از آن تا دو بار در هفته مجاز است.

به یاد داشته باشید استفاده بیش از اندازه از جوش شیرین باعث تغییر PH پوست می‌شود و برای شما مشکل ایجاد می‌کند. پس از این ماسک بیش از حد استفاده نکنید.

خلاصه

رفع التهابات پوستی با روغن نارگیل، لیموتازه و ماست امکان پذیر است. همچنین طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل و اسکراب لایه بردار در بالا ذکر شده که از جوش شیرین در آن استفاده می‌شود. این اسکراب پوست را روشن و شفاف می‌کند.

طرز تهیه ماسک مو با روغن نارگیل

پاکسازی پوست با ماسک جوش شیرین و عسل

اگر می‌خواهید پوست شما از آلودگی‌ها به طور کامل پاک شود، طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل را یاد بگیرید. استفاده از ماسک صورت با روغن نارگیل برای دفع آلودگی‌های پوستی مفید است؛ اما اگر به آن جوش شیرین و عسل هم اضافه کنید، خاصیت این ماسک چند برابر می‌شود. اضافه کردن عسل به این ماسک علاوه بر پاک کردن آلودگی، موجب رفع قارچ پوستی هم می‌شود.

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین و یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت و گردن ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل، عسل و ماست

عسل موجب ضدعفونی کردن پوست و رفع جوش‌های سرسیاه می‌شود. ماست موجب تازگی و شادابی پوست می‌شود و استفاده از این ماسک در تابستان توصیه می‌شود. روغن نارگیل هم به حفظ طراوت پوست کمک بسیاری می‌کند و برای رفع بی‌حالی پوست مفید است. این ماسک از به وجود آمدن جوش‌های چرکی جلوگیری می‌کند.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، یک قاشق عسل و دوقاشق ماست را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس پوست را بشویید.

ماسک روغن نارگیل و جو برای رفع آکنه و جوش

شاید شنیده باشید که جو به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. طرز تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل و جو در منزل ساده است و در عرض چند دقیقه می‌توانید این ماسک را درست کنید. سه قاشق غذاخوری جو پرک را با آب مخلوط کنید. به حدی آب بریزید که سبب له شدن جو شود. سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را روی صورت با حرکات دورانی ماساژ دهید. بعد از حدودا ۱۵ دقیقه می‎توانید این ماسک را شستشو دهید.

خلاصه

اضافه کردن جوش شیرین و عسل به ماسک صورت با روغن نارگیل موجب پاکسازی آن از آلودگی‌ها می‌شود. همچنین ماست و عسل در ترکیب با روغن نارگیل موجب حفظ شادابی پوست و رفع جوش می‌شوند. روغن نارگیل و جو برای از بین بردن جوش و آکنه بسیار مفید هستند و یک ماسک قدرتمند ایجاد می‌کنند.

ماسک روغن نارگیل، عسل، آبلیمو و چای سبز

برای تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل و رفع تیرگی پوست، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، عسل، آبلیمو تازه و دمنوش چای سبز را با هم مخلوط کنید. همان‌طور که مشاهده کردید طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل از آن چه فکر می‌کردید راحت‌تر است. این ماسک را با پنبه روی صورت بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه پوست را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل برای رفع ترک لب

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E است که به ترمیم پوست کمک می‌کند. ترکیب روغن نارگیل و موم عسل یک مرطوب کننده عالی برای لب است. یک قاشق غذاخوری موم عسل را آب کنید و با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و عسل ترکیب کنید. برای اینکه بوی بهتری بدهد می‌توانید به آن اسانس لیمو اضافه کنید. بالم لب طبیعی را در ظرفی دربسته بریزید و آن را در جای خنکی قرار دهید.

ماسک روغن نارگیل، روغن زیتون و گلاب

این ماسک برای پوست‌های بسیار خشک مناسب است. ترکیب روغن زیتون و گلاب با روغن آووکادو یک مرطوب کننده قوی تولید می‌کند که هر گونه خشکی پوست را از بین می‌برد. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و زیتون را با چند قطره گلاب ترکیب کنید و روزنه به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید. این ماسک به راحتی خشکی پوست را برطرف می‌کند و آن را لطیف و شاداب می‌کند.

خلاصه

طرز تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل به شما نشان می‌دهد از خواص این روغن می‌توانید به روش‌های مختلف استفاده کنید. همچنین با روغن نارگیل و موم عسل می‌توانید یک بالم لب طبیعی درست کنید.

تأثیر روغن نارگیل بر مو و طرز تهیه ماسک مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل برای رفع خشکی و وزی مو بسیار مفید است. این روغن حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین  E‌است که موجب آبرسانی و تغذیه ساقه مو می‌شود. همچنین این روغن با تقویت فولیکول مو، به افزایش ضخامت و جلوگیری از بروز ریزش و موخوره کمک می‌کند. طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل راحت است و در منزل با داشتن این روغن و عسل می‌توانید ماسک تقویتی برای مو تهیه کنید. ماسک‌های خانگی تأثیر خیلی خوبی بر رفع مشکلات مو دارند و استفاده از آن‌ها به صورت کاملا طبیعی این مشکلات را برطرف می‌کند.

با یادگیری طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل ، به راحتی مشکلات مربوط به مو را حل کنید و دیگر نگران خشکی مو نباشید.

ماسک صورت با روغن نارگیل

ماسک طبیعی عسل، روغن نارگیل و تخم مرغ

عسل علاوه بر فوایدی که برای پوست دارد، سبب تغذیه موها هم می‌شود. این ماده طبیعی به حفظ لطافت و نرمی مو کمک می‌کند و موها را تازه و شاداب نگه می‌دارد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای کراتین مو مفید است. روغن نارگیل هم فواید بی‌نظیری برای مو دارد. ماسک مو با روغن نارگیل تأثیر خیلی خوبی بر تقویت موها می‌گذارد. این ماسک به رشد موها کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری روغن طبیعی نارگیل، یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود؛ سپس آن را به ریشه و ساقه موها بزنید. پس از یک ساعت ماسک را از موها شستشو دهید. این ماسک بی‌نظیر در مدت کوتاهی موجب بهبود مشکلات مو شما می‌شود.

ماسک عسل و روغن نارگیل

یک قاشق روغن نارگیل (در صورتی که موهای بلند دارید، دو قاشق روغن بریزید) با یک قاشق عسل را هم بزنید و خوب مخلوط کنید. اگر موهای نازک دارید، به آن چند قطره روغن هسته انار اضافه کنید. در صورتی که موهای شما مجعد است، روغن بادام اضافه کنید و اگر موهای ضخیمی دارید، اضافه کردن کمی روغن زیتون به تقویت این ماسک کمک می‌کند.

ماسک مو با روغن نارگیل را به ساقه موها بزنید و خوب ماساژ دهید تا خواص آن جذب شود. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهای خود را شستشو دهید. اگر موهای شما بیش از حد وز هستند می‌توانید موقع خواب این ماسک را روی مو بگذارید و صبح موها را شستشو دهید.

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده با ماسک مو روغن نارگیل

اگرموهای خشک، زبر و آسیب دیده دارید، حتما طرز تهیه ماسک مو با روغن نارگیل را یاد بگیرید. این ماسک یکی از بهترین راه‌ها برای رفع خشکی مو است. روغن یا میوه آووکادو سرشار از اسیدهای چرب است و در ترکیب با روغن نارگیل، یک معجون زیبایی برای مو ایجاد می‌کند. این ترکیب قوی هر گونه خشکی را از موها برطرف می‌کند و قدر نگهداری رطوبت موها را بالا می‌برد. اضافه کردن موز به این ماسک سبب جذب پتاسیم به مقدار زیاد به موها شده و آن‌ها را تغذیه می‌کند.

از ماسک روغن نارگیل و موز نیز به تنهایی می‌توانید استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل، آووکادو و موز را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این ماسک سرشار از چربی مفید برای مو است و با ویتامین‌ها و مواد مغذی که دارد، مو را ترمیم می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در موز سبب نرمی و لطافت موها می‌شود. روغن نارگیل و آووکادو هم موها را آبرسانی می‌کنند و چربی از دست رفته را به مو برمی‌گردانند.

برای تهیه این ماسک، نصف موز را له کنید، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با آن ترکیب کنید. سپس ماسک را به پوست سر و ساقه موها بزنید. بعد از نیم ساعت می‌توانید موها را بشویید. با استفاده از این ماسک متوجه تأثیر روغن‌های طبیعی بر ترمیم موها می‌شوید.

خلاصه

از فواید این روغن برای تهیه ماسک مو با روغن نارگیل استفاده کنید و موهای خود را تقویت کنید. ماسک مو با روغن نارگیل موجب آبرسانی و حفظ رطوبت مو می‌شود. ماسک عسل و روغن نارگیل، ماسک روغن نارگیل، موز و آووکادو و… همگی این ماسک‌ها برای تقویت مو مفید هستند. 

ماسک بی‌نظیر روغن نارگیل و آلوورا

این ماسک برای حفظ شادابی مو مفید است. روغن آلوورا قارچ پوست سر را از بین می‌برد و سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود. استفاده از این ماسک برای موهای خشک بسیار مفید است. این ماسک رشد موها را هم سریع‌تر می‌کند. به نسبت مساوی روغن نارگیل و آلوورا ترکیب کنید و آن را روی مو ماساژ دهید. بعد از حدودا یک ساعت می‌توانید موها را شسته و چربی آن را از بین ببرید.

معجزه‌ای برای مو با ماسک روغن نارگیل و روغن آرگان

حتما راجع به فواید روغن آرگان برای مو شنیده‌اید. این روغن در ترکیب با روغن نارگیل بسیار عالی عمل می‌کند و سبب احیا موهای شما می‌شود. طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل و آرگان به این صورت است که یک قاشق غذاخوری از هرکدام در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی مو ماساژ دهید و به مدت نیم ساعت صبر کنید  بعد موها را بشویید.

می‌توانید از این ماسک بعد از حمام و وقتی موها کمی نم‌دار است هم استفاده کنید. مقدار خیلی کمی از این ماسک را به سر انگشتان بزنید و روی تمامی حجم موها ماساژ دهید. به طوری که موهای شما بیش از حد چرب نشود و خاصیت آن کاملا جذب مو شود.

خلاصه

ماسک‌هایی که با روغن نارگیل، آرگان و آلوورا تهیه می‌شوند سبب جذب مواد مغذی به موها شده و با افزایش رطوبت مو از بروز موخوره و خشکی جلوگیری می‌کنند. همچنین به درمان ریزش مو هم کمک می‌کنند.

احتیاط

روغن نارگیل با تمامی پوست‌ها سازگار است؛ اما ممکن است به ماسک‌هایی که با آن تهیه می‌شود حساسیت داشته باشید. پس حتما قبل از استفاده از ماسک‌ها، طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل را با دقت بخوانید و مقداری از آن را روی بازو تست کنید. اگر بعد از ۱۰ دقیقه نشانه‌ای از قرمزی، التهاب و خارش روی پوست مشاهده نشد، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن گیاهی نارگیل فواید زیادی برای پوست و مو دارد. همچنین از آن برای تهیه انواع ماسک‌ها نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E اسیدهای چرب است. ترکیب آن با عسل، روغن آووکادو، تخم مرغ، ماست و… سبب ایجاد ماسک‌های مفیدی برای پوست می‌شود. این ماسک‌ها سلول‌های پوستی را درمان می‌کنند، جوش و آکنه را از بین می‌برند و سبب جوانسازی پوست می‌شوند. ماسک مو با روغن نارگیل ، عسل، روغن آرگان و روغن آلوورا هم ترکیبات موثری برای رفع موخوره، خشکی و وزی مو، ترمیم موهای آسیب دیده و… ایجاد می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که: حتما قبل از استفاده از هرکدام از این ماسک‌ها، مقداری از آن را روی بازو تست کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید. همچنین اگر تجربه جدیدی از طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

 

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت