راز لاغری با چای سبز ؛ بهتر است همراه با چای سبز چی بخوریم؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,605 بازدید
لاغری با چای سبز

دلایل چاقی و راه‌های درمان آن با چای سبز

امروزه تناسب اندام و زیبایی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. تناسب اندام علاوه بر زیبایی، موجب حفظ سلامتی بدن هم می‌شود. در زمان حال میزان افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن شده‌اند هم بسیار بیشتر از گذشته است. اگر میزان شاخص توده بدنی از 30 بیشتر باشد، فرد دچار اضافه وزن شده است و بهتر است آن را رفع کند. از بین بردن چربی‌هایی که کهنه نشده‌اند، راحت‌تر است و بهتر است هر چه زودتر نسبت به کاهش وزن اقدام کنید. برخی افراد برای لاغری داروهای شیمیایی را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر راه‌های طبیعی مثل لاغری با چای سبز را امتحان می‌کنند. استفاده از گیاهان دارویی برای لاغری مناسب‌تر است و ضرری برای بدن ندارد. اگر مایل به لاغری با دمنوش‌های گیاهی هستید، از خرید چای سبز استفاده کنید و با نوشیدن آن به راحتی لاغر شوید.

برای آن که راه‌های لاغری با چای سبز را بدانید، بهتر است اول دلایل چاقی و اضافه وزن را متوجه شوید. چاق شدن بر اثر دلایل زیادی اتفاق می‌افتد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لاغری با چای سبز

چرا چاقی و اضافه وزن به سراغ ما می‌آید؟

در صورتی که کالری دریافتی شما بیشتر از کالری باشد که می‌سوزانید، دچار اضافه وزن می‌شوید. چربی ممکن است دور شکم را درگیر کند یا به صورت پراکنده در بازو، ران، باسن و صورت پخش شود. مهمترین دلایل چاقی، مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری، مصرف بیش از اندازه قند و خوراکی‌هایی که شکر بالایی دارند (مثل بستنی، شیرینی‌، نوشابه و…)، کم‌تحرکی، دریافت فیبر و پروتئین پایین، کم‌خوابی، اختلالات هورمونی، افزایش سن، یائسگی، نوشیدن الکل، استرس، فشارهای روانی و ژنتیک هستند.

چاقی و اضافه وزن چه مشکلاتی برای سلامتی به وجود می‌آورد؟

معمولا افرادی که دچار چاقی می‌شوند، در سنین بالا دیابت نوع ۲ را تجربه می‌کنند. چون افزایش چربی موجب بالا رفتن مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود. چاقی خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. امروزه خطر مبتلا شدن به سرطان، به دلیل آلودگی هوا، تجمع سرب در بدن، امواج مضر تلفن همراه و… به میزان کافی شما را تهدید می‌کند و با چاقی این خطر بسیار  بیشتر از قبل می‌شود. اضافه وزن موجب بالا رفتن فشار خون و افزایش احتمال سکته مغزی می‌شود. چاقی سلامت قلب را به خطر می‌اندازد. افراد چاق معمولا موقع خواب خر و پف می‌کنند.

خلاصه

امروزه چاقی مشکل شایعی است و ممکن است در هر سنی رخ بدهد. دلایلی مثل: ژنتیک، کم‌تحرکی، کم‌خوابی، اختلالات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب و… موجب اضافه وزن می‌شوند. چاقی باعث بروز بیماری‌های دیابت، سکته، سرطان، بیماری‌های قلبی و فشار خون می‌شود.

لاغری با چای سبز و زنجبیل

بالا رفتن فشار خون

چاقی فشار خون را بالا می‌برد. بافت‌های چربی اکسیژن و مواد غذایی زیادی نیاز دارند و این موجب بالا رفتن گردش خون می‌شود. بالا رفتن گردش خون، فشاری که به رگ‌ها وارد می‌شود را هم بیشتر می‌کند. چاقی ضربان قلب را بالا می‌برد که در عملکرد جابجایی خون تداخل ایجاد می‌کند و موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

درد مفاصل

افراد چاق معمولا دچار درد زانو و مفاصل می‌شوند چون فشاری که بر زانوها می‌آید بیشتر می‌شود و این مشکل را به وجود می‌آورد.

کبد چرب

یکی از عوارض چاقی، چرب شدن کبد است. این بیماری موجب تجمع چربی در کبد می‌شود و در عملکرد کبد اختلال ایجاد می‌کند. بالا رفتن چربی کبد باعث نارسایی کبدی و از بین رفتن بافت آن می‌شود.

لاغری بی‌دردسر و سریع با مصرف دمنوش‌های گیاهی

حالا که دلایل چاقی و عوارض آن را متوجه شده‌اید، حتما به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید. استفاده از راه‌هایی مثل رژیم‌های سخت لاغری، ورزش‌های سنگین، عمل‌های جراحی و لیزر برای لاغری رایج است و باید بدانید برخی از آن‌ها عوارض جبران ناپذیری دارند. برای لاغر شدن از راهی مطمئن و بدون ضرر استفاده کنید چون اهمیت هیچ چیز بالاتر از سلامتی شما نیست. مصرف دمنوش‌های گیاهی سبب بالا رفتن متابولیسم بدن و افزایش روند لاغری می‌شود. دمنوش‌های گیاهی سموم بدن و چربی‌ها را دفع می‌کنند. استفاده از آن‌ها موجب آرامش روحی می‌شود و استرس را از شما دور می‌کند. محصولات گیاهی میزان قند و فشار خون را کنترل می‌کنند. مصرف دمنوش‌ها در کنار ورزش‌، نرمش‎های ملایم و اصلاح رژیم غذایی به سرعت شما را لاغر می‌کند. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در داروهای گیاهی موجب کاهش وزن می‌شوند و در عین حال به سلامتی بدن شما ضرری نمی‌رسانند؛ چون مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند.

یکی از این داروهای گیاهی، چای سبز است. چای سبز از نوشیدنی‌های خوشمزه و پرمصرف دنیا است. این نوشیدنی خواص بی‌نظیری برای بدن دارد و یکی از آن‌ها کاهش وزن است. لاغری با چای سبز دیگر کار سخت و طاقت فرسایی نیست. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح دهیم.

خلاصه چاقی موجب چرب شدن کبد و فشار به مفاصل می‌شود. راه‌هایی برای رفع آن وجود دارد که برخی از آن‌ها هزینه بالا و عوارض زیادی دارند. استفاده از داروهای گیاهی و دمنوش‌ها باعث می‌شود به راحتی و بدون رسیدن ضرر به بدن، لاغری را تجربه کنید. لاغری با چای سبز یکی از این راه‌ها است.

لاغری با چای سبز و زیره

چرا لاغری با چای سبز راحت و سریع است؟

این گیاه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. همچنین با خاصیت آرامبخشی که دارد از پرخوری‌های عصبی جلوگیری می‌کند و مانعی برای چاق شدن است. چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی و کاتچین است که مصرف آن از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کرده و موجب تقویت سیسم ایمنی بدن می‌شود. چای سبز کالری بسیار پایینی دارد و یکی از بهترین مزیت‌های این نوشیدنی است.

چای سبز چربی‌سوز طبیعی است

چای سبز میزان سوختن چربی بدن را به صورت قابل توجهی بالا می‌برد. این نوشیدنی میزان چربی خوب بدن را در حد تعادل نگه می‌دارد و سوختن چربی‌های بد را بسیار بیشتر از قبل می‌کند. نوشیدن آن موجب بالا رفتن دمای بدن و تعریق می‌شود که تأثیر زیادی بر افزایش سرعت لاغری دارد. تحقیقات نشان می‌دهند نوشیدن چای سبز قبل از ورزش میزان چربی‌سوزی را حدودا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

لاغری با چای سبز و جلوگیری از چاقی در سنین بالا

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که در سنین جوانی چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند، در میانسالی و پیری دچار چاقی نشده‌اند و احتمال بروز بیماری‌هایی مثل: دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و سکته در این افراد به طرز قابل ملاحظه‌ای کم شده است.

طبق مطالعه‌ای که انجام شد، در مدت سه ماه، مصرف کنندگان این دمنوش طبیعی به طور قابل توجهی کاهش وزن، چربی دور شکم و کاهش سایز را تجربه کردند. در این تحقیق، ۶۰ نفر شرکت کننده وجود داشت که به تعدادی از آن‌ها چای سبز داده شد و تعدادی دیگر دارونما مصرف کردند. افرادی که چای سبز مصرف کردند، حدودا ۳ کیلوگرم بیشتر از سایر افراد، کاهش وزن داشتند.

مصرف چای سبز به تنهایی یا ترکیب آن با سایر گیاهان دارویی؟ چای سبز را با چی مخلوط کنیم؟

نوشیدن چای سبز به تنهایی موجب لاغری می‌شود و ترکیب آن با گیاهانی مثل: زنجبیل، دارچین، قهوه و زیره خواص چای سبز را برای لاغری چند برابر می‌کند. این گیاهان طبع گرمی دارند و موجب بالا بردن سوخت و ساز بدن می‌شوند.

خلاصه

چای سبز باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود و مصرف آن از جذب کلسترول بد به بدن جلوگیری می‌کند. استفاده از این نوشیدنی در جوانی، مانع از بروز دیابت و فشار خون در پیری می‌شود. برای آن که بدانید چای سبز را با چی مخلوط کنیم و تأثیر آن چگونه بیشتر می‌شود، به ادامه مقاله توجه کنید.

چه موقع از روز چای سبز بنوشیم؟ چه مقدار چای سبز مصرف کنیم؟

مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز خطری ندارد. اما اگر همین مقدار هم شما را دچار مشکلات گوارشی می‌کند و معده را اذیت می‌کند، بهتر است آن را به روزی یک فنجان کاهش دهید. چای سبز را نباید قبل از خوردن صبحانه و ناشتا بنوشید. چون ممکن است باعث افت فشار شود. مصرف آن یک ساعت قبل از نهار یا دو ساعت بعد از آن مفید است. اگر قبل از نهار بنوشید موجب کاهش اشتها می‌شود و خوردن آن دو ساعت بعد از غذا، روند چربی‌سوزی را بیشتر می‌کند. به این دلیل می‌گوییم دو ساعت بین خوردن آن و غذا فاصله بیاندازید تا ترکیبات چای سبز، مانع جذاب مواد مغذی به بدن نشوند. لاغری با چای سبز پیچیده نیست و نوشیدن آن قبل از ورزش کمک به‌سزایی به کاهش وزن می‌کند. کافئین موجود در این چای علاوه بر لاغری، موجب سرحال شدن و تأمین انرژی شما در طول روز می‌شود. همچنین به افزایش تمرکز هم کمک می‌کند.

لاغری با چای سبز و قهوه

طرز تهیه چای سبز با برگ تازه یا خشک شده آن

یک قاشق مرباخوری برگ چای را داخل آب جوشیده بریزید و به آن حدودا ۵ دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. چای سبز جزو نوشیدنی‌هایی است که نیاز به دم کشیدن روی حرارت ندارد. چند قطره آبلیمو می‌تواند مزه این نوشیدنی را بهتر از قبل کند و موجب جذب ویتامین C به بدن شود.

خلاصه

بهترین موقع برای مصرف چای سبز، دو ساعت بعد از نهار است تا باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شود. خوردن آن به صورت ناشتا برای بدن مضر استو می‌توانید مقدار ۲ تا ۳ فنجان چای سبز در طول روز مصرف کنید. چای سبز برای دم کشیدن نباید روی حرارت باشد و بعد از ۵ دقیقه که داخل اب جوشیده بماند، دم می‌کشد.

لاغری با چای سبز و زنجبیل ؛ کاهش وزن سریع با مصرف این دمنوش

اضافه کردن زنجبیل به چای سبز آن را به یک معجون لاغری تبدیل می‌کند. زنجبیل موجب تقویت سیستم گوارشی می‌شود و از مشکلاتی که حین رژیم غذایی برای معده پیش می‌آید، جلوگیری می‌کند. این گیاه یک پاک کننده قوی است و بدن را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند. زنجبیل تند و گرم است و خواص آن موجب بالا رفتن چربی‌سوزی، به ویژه در ناحیه شکم و پهلوها، می‌شود. زنجبیل از ریزش مو هنگام رژیم لاغری جلوگیری می‌کند. لاغری با چای سبز و زنجبیل بسیار سریع است. چون این ترکیب علاوه بر چربی‌سوزی، باعث کم شدن اشتها هم می‌شود.  

برای تهیه این دمنوش کافی است مقدار کمی گیاه زنجبیل یا یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به یک لیوان چای سبز اضافه کنید و هر روز آن را بنوشید. اگر می‌خواهید طعم بهتری داشته باشد می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. این کار را حداقل ۳۰ روز و به طور منظم انجام دهید تا تأثیر آن را بر لاغری مشاهده کنید.

تهیه بمب لاغری با چای سبز؛ لاغری با چای سبز و قهوه

ممکن است بدانید که قهوه علاوه بر تأمین انرژی و جلوگیری از خواب آلودگی، موجب افزایش روند لاغری هم می‌شود. کافئین موجود در قهوه بسیار زیاد است و همین خاصیت برای چربی‌سوزی مفید است. همچنین این نوشیدنی کالری بسیار کمی دارد. قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهند. نوشیدن قهوه قبل از ورزش موجب بالا رفتن انرژی و چربی‌سوزی می‌شود. حالا در نظر بگیرید این نوشیدنی با برگ‌های چای سبز ترکیب شود؛ معجونی که به دست می‌آید یک بمب لاغری فوق‌العاده است. لاغری با چای سبز و قهوه برای همه مناسب نیست و افرادی که مشکلات گوارشی دارند یا با نوشیدن قهوه، دچار بی‌خوابی به مدت طولانی می‌شوند، بهتر است از ترکیبات دیگری برای لاغری با چای سبز استفاده کنند.

خلاصه

زنجبیل برای کاهش چربی‌های دور شکم و اشتها، بسیار مفید است. این گیاه دارویی از به وجود آمدن مشکلات گوارشی و ریزشز مو در رژیم لاغری، جلوگیری می‌کند. لاغری با چای سبز و زنجبیل بسیار سریع است. اضافه کردن چای سبز به قهوه خواص لاغری آن را افزایش می‌دهد و موجب تأمین انرژی در طول روز می‌شود.

لاغری آسان با این دمنوش؛ لاغری با چای سبز و زیره

اگر به دنبال راهی آسان برای لاغری هستید، مصرف دمنوش چای سبز و زیره را فراموش نکنید. ترکیب زیره خواص لاغری این چای را چند برابر می‌کند. زیره از بروز یبوست در رژیم لاغری جلوگیری می‌کند، مانع از ایجاد نفخ و درد معده می‌شود، میکروب‌های معده را از بین می‌برد و موجب افزایش روند لاغری می‌شود. مصرف زیره سوخت و ساز را بیشتر می‌کند و در صورت اضافه شدن به چای سبز، موجب بالا بردن سرعت لاغری می‌شود. زیره باعث کنترل دیابت می‌شود و از بروز التهاب و بالا رفتن جربی خون جلوگیری می‌کند. لاغری با چای سبز و زیره برای سلامتی بدن هم مفید است و میزان استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

چای سبز و دارچین برای لاغری

مصرف چای سبز و دارچین برای لاغری ؛ تنظیم قند خون با نوشیدن این چای

دارچین موجب تنظیم قند خون می‌شود و از افت آن جلوگیری می‌کند. این خاصیت به حفظ انرژی و جلوگیری از ضعف بدن کمک می‌کند. همچنین با تأمین قند مورد نیاز بدن، مواد غذایی برای سوخت و ساز سلول‌ها را فراهم می‌کند و موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود. اضافه کردن چوب دارچین یا پودر آن به چای سبز موجب بالا بردن قدرت چربی‌سوزی آن و کوتاه شدن زمان لاغری می‌شود.

برای تهیه این چای خوشمزه، مقداری پودر دارچین یا تکه کوچکی چوب آن را در فنجان چای سبز بریزید. همچنین می‌توانید کمی پوست لیمو خشک شده یا آبلیمو اضافه کنید.

ماچا چیست؟ کاهش وزن با ماچا چگونه انجام می‌شود؟

ماچا، چای سبز پودر و تغلیظ شده است. پس از برداشت چای سبز، این گیاه را حدودا ۳۰ روز دور از نور نگهداری می‌کنند. این کار موجب افزایش کلروفیل گیاه، تیره شدن رنگ آن و تولید اسیدآمینه بیشتر در آن می‌شود. ماچا از نوشیدنی‌های محبوب آسیا به حساب می‌آید.

ماچا از برگ چای سبز به دست می‌آید و به همین دلیل کافئین و آنتی‌اکسیدان آن نسبت به چای سبز بیشتر است. به همین دلیل این چای می‌تواند تأثیر بیشتری بر کاهش وزن بگذارد.

یک تا دو قاشق غذاخوری پودر ماچا را با ۶۰ میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و کمی صبر کنید تا دم بکشد. برای هم زدن آن از همزن بامبو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید مصرف زیاد ماچا، به دلیل کافئین بالایی که دارد، برای سلامتی مضر است و مصرف بیشتر از دو فنجان از آن به صورت روزانه، خطرناک است.

احتیاط در مصرف چای سبز

برای آن که چای سبز بهترین تأثیر را روی بدن شما بگذارد، باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. نوشیدن بی‌رویه آن موجب بروز مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ می‌شود و برای سلامتی مضر است. همچنین ممکن است باعث بروز سردرد و سرگیجه شود.

چای سبز را با چی مخلوط کنیم

جمع‌بندی

نوشیدن چای سبز به تنهایی یا اضافه کردن زنجبیل، دارچین، قهوه و زیره به آن موجب چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود. چای سبز متابولیسم بدن را بالا می‌برد، قدرت ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، از بروز دیابت و فشار خون جلوگیری می‌کند و سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند. استفاده از چای سبز و دارچین برای لاغری ، موجب تنظیم قند خون و تأمین قند مورد نیاز سلول‌ها برای سوخت و ساز بدن می‌شود. لاغری با چای سبز آسان است و استفاده از آن در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم، تأثثیر خیلی خوبی بر کاهش وزن می‌گذارد. بهتر است این نوشیدنی را به میزان زیادی مصرف نکنید چون ممکن است دچار اسهال، استفراغ و سردرد شوید. به طور کلی خواص دمنوش‌های گیاهی و چای سبز، برای سلامتی مفید است و موجب کاهش وزن خواهد شد.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “راز لاغری با چای سبز ؛ بهتر است همراه با چای سبز چی بخوریم؟”

  1. خیلی مطالب کامل وتکمیلی گذاشتید .ممنون واقعا.مطالب خیلی به زبان ساده توضیح داده شده .این خیلی جذابه.استفاده کردم .

  2. سلام مرسی از مطالبی ک گذاشتید
    میخواستم بدونم مصرف چای سبز ب فرم باسن آسیب میزنه و موجب لاغری باسن هم میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      به صورت کلی سینه و باسن بافت چربی دارند و در صورت لاغر شدن ممکنه تحت تاثیر قرار بگیرند. میتونید با ورزش فرم بدن را حفظ کنید و رزیم غذایی صحیح استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت