خواص روغن رزماری برای مو؛ رفع ریزش مو با روغن رزماری

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,129 بازدید
پوست و مو

روغن رزماری چه خواصی دارد؟

گیاه رزماری با نام اکلیل کوهی یا رومارن هم خوانده می‌شود. این گیاه سوزنی برگ، همیشه سبز و دارای عطری خوش است. این گیاه گل‌دار است و گل‌های آن به رنگ صورتی، سفید یا بنفش ظاهر می‌شوند. خاستگاه آن مدیترانه است و به دلیل خواصی که دارد به سایر نقاط دنیا رسیده است. این گیاه به دلیل عطر خوبی که دارد به صورت تازه و خشک شده در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. اما خواص این گیاه تنها به مصارف غذایی محدود نمی‌شود. از آن برای تهیه روغن استفاده می‌کنند. خواص روغن رزماری در تولید محصولات زیبایی و مراقبتی برای پوست و مو استفاده به کار می‌رود. همچنین این گیاه آنتی‌هیستامین طبیعی است. امروزه رزماری در ایران هم کشت می‌شود و خرید روغن رزماری به راحتی امکان پذیر است. خواص روغن رزماری برای مو چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم تمامی خواص این روغن خوشبو را بررسی کنیم.

خواص روغن رزماری

فواید روغن رزماری و کاربرد آن برای پوست و مو

روغن رزماری مصرف موضعی دارد و از آن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن از گیاه تازه رزماری به دست می‌آید و طبعی گرم دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند خواص روغن رزماری برای مو و رفع ریزش آن تأثیر زیادی دارد. در بسیاری از داروهای ضدریزش مو از این روغن استفاده می‌شود.

مشکلات مربوط به مو از جمله ریزش مو، خشکی و موخوره، نازک شدن مو و کاهش رشد موها باعث ناراحتی بسیاری از افراد می‌شود و مخصوصا خانم‌ها بیشتر درگیر این مسائل هستند و همیشه به دنبال راهی برای تقویت موها می‌گردند. موی سالم و زیبا، تأثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

خلاصه

گیاه رزماری یک چاشنی خوشبو و خوش‌طعم برای غذا است. از این گیاه روغن تهیه می‌شود. معمولا از خواص روغن رزماری برای مو و برطرف کردن ریزش آن استفاده می‌شود.

روغن رزماری و تأثیر آن بر موها

خواص روغن رزماری برای مو از گذشته در منطقه مدیترانه استفاده می‌شود. این روغن باعث تحریک فولیکول مو می‌شود و تأثیر زیادی بر رشد مجدد مو دارد. مطالعات زیادی روی خواص روغن رزماری انجام شده است و نتایج آن‌ها نشان می‌دهدن این روغن به میزان چشمگیری رشد موها را افزایش می‌دهد.

خواص روغن رزماری برای موخوره

موخوره در اثر خشکی مو به وجود می‌آید و سبب چند شاخه شدن مو می‌شود. برای اینکه این عارضه درمان شود کافی است چند قطره روغن رزماری را به ساقه و انتهای مو ماساژ دهید. تأثیر آن را خیلی سریع روی از بین رفتن موخوره مشاهده می‌کنید.

از خواص روغن رزماری برای موخوره همراه با روغن نارگیل یا جوجوبا هم می‌توانید استفاده کنید. شستن موها بعد از استفاده از این روغن اجباری نیست ولی اگر تمایل به شستن موها دارید، بعد از یک ساعت ان کار را انجام دهید.

خواص روغن رزماری برای مژه چه تأثیری دارد؟

روعن رزماری همان‌طور که برای رشد موی سر موثر است، به رشد مجدد مژه‌ها و ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند. این روغن برای درمان ریزش مژه مصرف می‌شود. هنگام استفاده از خواص روغن رزماری برای مژه ، مراقب باشید این روغن داخل چشم نرود و در صورتی که این اتفاق افتاد، چشم را سریعا با آب فراوان شستشو دهید.

خلاصه

این روغن طبیعی برای رویش مجدد مو استفاده می‌شود. خواص آن موجب رفع موخوره و پرپشت شدن مژه می‌شود. روغن رزماری مژه‌ها را ضخیم و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص روغن رزماری برای ریش آقایان

اگر ریش شما کم‌پشت است و رشد خوبی ندارد، نگران نباشید. این مشکل را می‌توانید به راحتی با خواص روغن رزماری برای ریش درمان کنید. کافی است روغن رزماری را روی صورت و ریش ماساژ دهید تا خواص آن جذب پوست شود. همانند موی سر، روغن رزماری برای تقویت ریش هم مفید است. این روغن گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب تقویت فولیکول مو می‌شود. به همین دلیل به رویش مجدد ریش کمک می‌کند.

خواص روغن رزماری برای مو

درمان شوره سر با روغن رزماری

خواص روغن رزماری تنها به رشد مو و توقف ریزش آن محدود نمی‌شود و طیف گسترده‌ای از خواص در ترکیبات آن وجود دارد. خاصیت ضدقارچی این روغن برای درمان شوره سر و جدا شدن پوسته سر مفید است. این روغن به محکم شدن پوسته سر کمک می‌کند، آن را تغذیه می‌کند و شوره را درمان می‌کند. شوره سر سبب از دست رفتن مواد مغذی پوست سر می‌شود و ظاهر ناخوشایندی هم دارد. خواص روغن رزماری با این مشکل مقابله می‌کند.

برای درمان شوره سر این روغن را با شامپو خود ترکیب کنید.

خلاصه

آقایان برای تقویت ریش و بهبود رویش آن از روغن رزماری استفاده کنند. خواص این روغن سبب درمان شوره سر می‌شود. کافی است آن را روی پوست سر ماساژ دهید یا چند قطرع از روغن رزماری را به شامپو خود اضافه کنید. 

خواص روغن رزماری برای صورت

پوست بزرگترین عضو بدن است و مراقبت از آن ضروری است. پوست صورت یکی از حساس‌ترین نقاط پوستی است. چون در معرض تابش مستقیم اشعه آفتاب است و به راحتی آسیب می‌بیند. برای اینکه از آن محافظت کنید، از خواص روغن رزماری برای صورت بهرمند شوید. روغن رزماری خواص ثابت شده‌ای برای رفع جوش صورت و جلوگیری از پیری زودرس آن دارد.

ممکن است مشاهده کرده باشید که در برخی از محصولات برطرف کننده جوش این روغن وجود دارد. برای تأثیر بهتر این روغن روی صورت، آن را با روغن نارگیل، جوجوبا یا سایر روغن‌های حامل، ترکیب کنید و روی صورت ماساژ دهید تا شاهد تأثیرات فوق‌العاده آن بر از بین بردن جوش صورت باشید. این روغن پوست را نرم و لطیف می‌کند.

درمان سریع ترک پوستی با روغن رزماری

روغن رزماری سبب آبرسانی به پوست، رفع خشکی و ترک پوستی می‌شود. ترکیب این روغن با روغن نارگیل برای پوست فوق‌العاده است و درمان خیلی خوبی برای ترک پوستی است. اگر همراه با استفاه از این روغن، ورزش کنید و تحرک داشته باشید، خواص آن زودتر اثر می‌کند. این روغن یک آنتی‌سلولیت موثر نیز محسوب می‌شود.

درمان مشکلات گوارشی، سوءهاضمه و نفخ معده با خواص روغن رزماری

ماساژ شکم با روغن رزماری برای تقویت معده و درمان مشکلات مربوط به آن مفید است. این روغن را با روغن زیتون ترکیب کنید و روزانه شکم را با آن ماساژ دهید. این درمان برای مشکلات حاد گوارشی نیست و برای برطرف کردن آن‌ها باید از خواص روغن‌های گیاهی دیگری استفاده کنید.

خواص روغن رزماری برای مژه

کاهش استرس و تقویت غدد لنفاوی بدن با روغن رزماری

روغن رزماری با بهبود عملکرد غدد لنفاوی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در صورتی که این روغن را روی غدد لنفاوی خود ماساژ دهید، به بهبود عملکرد آن‌ها کمک بسیاری می‌کنید. مقداری از این روغن را با روغن نارگیل ترکیب کنید و روی بازوها و زیر بغل، کشاله ران، گردن و ساق پا ماساژ دهید. همچنین می‌توانید در حمام آن را در وان بریزید.

تحقیقات بیان می‌کنند این روغن در از بین بردن استرس و اضطراب تأثیر زیادی دارد. عطر مطبوع آن برای ایجاد آرامش به کار می‌رود. کاهش استرس و ترشح هورمون کورتیزول سبب از بهبود استرس اکسیداتیو، فشارخون و کلسترول بالا می‌شود. در هنگام خستگی و آشفتگی، رایحه این روغن موجب آرام شدن ذهن شما می‌شود.

بوی این روغن به فعالیت مغزی کمک می‌کند و سبب تقویت حافظه می‌شود. تحقیقات انجام شده روی خواص روغن رزماری نشان می‌دهند این روغن کیفیت حافظه را بهبود می‌بخشد و سبب هوشیاری بیشتر برای انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. همچنین در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است.

فواید روغن رزماری در بهبود افسردگی تأثیر می‌گذارند. همچنین با کاهش مشکلات روحی، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

خواص روغن رزماری باعث از بین رفتن خلط گلو می‌شود. کافی است چند قطره از آن را روی دست خود بزنید و با بینی بوی آن را استشمام کنید.

برای استفاده از خواص روغن رزماری در آروماتراپی، چند قطره از این روغن را در دستگاه بخور بریزید. همچنین می‌توانید یک شمع وارمر را در ظرفی از آب و روغن رزماری قرار دهید تا عطر آن فضا را پر کند.

خلاصه

ماساژ شکمی با روغن رزماری برای بهبود دردهای گوارشی و نفخ معده مفید است. این روغن تأثیر خیلی خوبی بر ایجاد آرامش و رفع استرس دارد. عطرخوب آن، ترشح هورمون استرس را کاهش می‌دهد، برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر مفید است. همچنین ماساژ غدد لنفاوی با این روغن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کاهش درد عضلانی با روغن رزماری

همان‌طور که گفتیم، روغن رزماری طبیعت گرمی دارد و سبب افزایش گردش خون در بدن می‌شود. این خاصیت برای کاهش دردهای عضلانی و رفع سردی مفاصل بسیار مفید است. ماساژ مفاصل با روغن رزماری موجب کاهش التهاب می‌شود و خواص آن به سرعت درد را کاهش می‌دهد.

علاوه بر کاهش درد، ماساژ بدن با روغن رزماری موجب افزایش گردش خون شده و از ایجاد لخته خون جلوگیری می‌کند.

خوشبو کننده هوا و ضدعفونی کردن محیط

بسیاری از خوشبو کننده‌های هوا به دلیل شیمیایی بودن سبب بروز مشکلات تنفسی و آسم می‌شوند و برای سلامتی ضرر دارند. با اضافه کردن این روغن به آب یک خوشبو کننده هوا کاملا طبیعی درست کنید و از مضرات مواد سرطان‌زا در امان بمانید.

از این روغن برای پاک کردن سطوح استفاده کنید. خواص آن وقتی با سرکه ترکیب شود برای رفع قارچ، باکتری و ویروس فوق‌العاده عمل می‌کند. نصف لیوان آب، سرکه و ۱۲ قطره روغن رزماری را با هم ترکیب کنید و روی سطوح اسپری کنید.

از روغن رزماری برای دور کردن حشرات استفاده کنید و آن را روی درز در بزنید یا نزدیک پنجره بگذارید.

عوارض احتمالی روغن رزماری

این روغن قوی است و نباید به صورت خوراکی از آن استفاده کنید. خوردن این روغن موجب استفراغ می‌شود. حتما این روغن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. همچنین از خواص آن برای کودکان زیر ۶ سال استفاده نکنید. به دلیل قوی بودن آن بهتر است با یک روغن حامل ترکیب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

فواید این روغن شبیه به داروی آسپرین است و افرادی که به این دارو حساسیت دارند، نباید از روغن رزماری استفاده کنند. زنان باردار و شیرده به هیچ عنوان از این روغن به صورت خوراکی استفاده نکنند چون خطر سقط جنین را به همراه دارد.

اگر از خواص روغن رزماری برای صورت استفاده می‌کنید، ابتدا مقداری از آن را روی بازو امتحان کنید و اگر حساسیت نداشتید، با خیال راحت از خواص آن بهرمند شوید.

خواص روغن رزماری برای صورت

جمع‌بندی

از برگ‌های سوزنی گیاه رزماری ، روغن تهیه می‌شود. این روغن خواص بسیار قوی دارد و بهتر است موقع استفاده با روغن حامل مثل نارگیل، جوجوبا و… ترکیب شود. خواص روغن رزماری برای مو ، پوست و… کاربرد دارد. این روغن ریزش مو را رفع می‌کند و موجب رویش مجدد موها می‌شود. همچنین نشانه‌های پیری پوست، ترک پوستی و جوش را برطرف می‌کند. از این روغن برای خوشبو کردن محیط، ضدعفونی کردن و دور کردن حشرات استفاده می‌شود. ریختن چند قطره از این روغن در دستگاه بخور موجب آرامش و رفع استرس خواهد شد. روغن رزماری مشکلات تنفسی و دردهای عضلانی را برطرف می‌کند. به طور کلی برای استفاده موضعی بسیار مفید است و قیمت مناسبی دارد. بهتر است آن را از فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید تا مواد افزودنی و شیمیایی نداشته باشد.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت