خواص روغن اسپند

وحید رمضانیوحید رمضانی
6,188 بازدید
خواص روغن اسپند

تمامی فواید روغن اسپند

از خواص روغن اسپند چه می‌دانید؟ پیش از آن که در مورد روغن اسپند و فواید آِن صحبت کنیم، بهتر است کمی بیشتر در مورد اسپند بدانید. مطمئنا اسپند در همه خانه‌ها یافت می‌شود. این گیاه بسیار پرمصرف و مفید است. اسپند خودرو است و یکی از کاربردهای آن از قدیم دفع چشم زخم بوده است. اسپند محیط را ضدعفونی می‌کند. این گیاه موجب کاهش وزن می‌شود. از خواص آن برای جلوگیری از بروز آلزایمر استفاده می‌کنند. درمان بواسیر، افزایش قدرت باروری و درمان مشکلات گوارشی از جمله فواید این گیاه است.

گیاه اسپند

این گیاه علفی است. ارتفاع آن به 50 سانتی‌متر می‌رسد. دانه‌های اسپند رنگ قهوه‌ای مایل به سیاه دارند. مهمترین خواص دارویی این گیاه به دانه‌های اسپند مربوط می‌شود. از گذشته از فواید آن برای درمان بیماری‌ها استفاده شده است. فراورده‌های مختلفی از اسپند تولید می‌شود. روغن اسپند یکی از آن‌ها است. این روغن همانند اسپند کاربرد فراوانی دارد. خرید روغن اسپند برای مصرف موضعی و با نظر پزشک برای مصرف خوراکی انجام می‌شود.

خواص درمانی روغن اسپند

روغن اسپند و تأثیر آن بر سلامتی

روغن اسپند حاوی آلکالوئیدهای هارمین، اوژنول، مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم، انواع اسانس‌ها و تان‌های ضروری برای بدن است. مهمترین خواص روغن اسپند برای درمان درد مفاصل، لاغری، افزایش میل جنسی، رفع درد گوش، درد قاعدگی و… است. در ادامه به طور مفصل آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

فواید روغن اسپند برای التهاب بدن

معمولا التهاب به دنبال ورود عاملی بیگانه به بدن، رخ می‌دهد. التهاب جزئی از سیستم ایمنی بدن است. بدن نسبت به آسیب و عفونت واکنش نشان می‌دهد. در برخی موارد ممکن است سیستم دفاعی بدن به اشتباه اندام‌ها و مفاصل را به عنوان عامل بیگانه تشخیص دهد. در این صورت نیز التهاب به وجود می‌آید. ممکن است التهاب از نوع حاد باشد و آسیب جدی به بدن وارد کند. این التهاب ممکن است ناشی از سوختگی یا حتی رگ به رگ شدن باشد. در این صورت بدن نمی‌تواند آن را به صورت عاملی خارجی تشخیص دهد و با اندام‌های داخلی مبارزه می‌کند. در برخی موارد التهاب ممکن است مزمن و ناشی از آرتریت، روماتیسم، بیماری‌های قلبی یا نقص در عملکرد کبد باشد.

داروهای گیاهی درمانی مناسب برای رفع التهابات بدن هستند. خواص روغن اسپند برای درمان التهاب به صورت موضعی استفاده می‌شود. این روغن طبیعت گرم و خشک دارد. به همین دلیل برای التهاب مفاصل، رفع درد سیاتیک، گرفتگی رگ‌ها و… بسیار مفید است. ماساژ بدن با روغن اسپند در فصل سرما موجب حفظ گرمی مفاصل می‌شود. این روغن از خشک شدن مفاصل جلوگیری می‌کند. بهتر است افراد مسن برای ماساژ بدن از این روغن استفاده کنند. خواص درمانی روغن اسپند رطوبت مفاصل را نیز برطرف می‌کند.

خلاصه

روغن اسپند از بهترین روغن‌های گیاهی است. این روغن کاربردهای متنوعی دارد. از آن برای رفع التهابات بدن، درمان دردهای روماتیسمی، رفع گرفتگی رگ و افزایش گرمای مفاصل استفاده می‌شود.

تأثیر روغن اسپند بر پوست

پوست عضو مهمی در بدن است. محافظت از آن اهمیت بالایی دارد. پوست سالم شما را جوان‌تر از سن واقعی نشان می‌دهد. آکنه، جوش، لکه‌های پوستی و علائم پیری از جمله عارضه‌ایی هستند که ممکن است روی پوست به وجود بیایند. درمان آن‌ها با راه‌های مختلفی انجام می‌شود. استفاده از محصولات ارگانیک و برپایه گیاهان طبیعی، موجب رفع این مشکلات بدون هیچ گونه عوارض جانبی می‌شود.

روغن‌های گیاهی در زمینه زیبایی و سلامت پوست کاربرد فراوانی دارند. خواص روغن اسپند برای صورت مصرف می‌شود. این روغن التهاب پوست، جوش و آکنه را از بین می‌برد. همچنین با محو لکه‌های پوستی سبب جوانسازی آن می‌شود. خواص روغن اسپند برای صورت موجب رفع حساسیت‌های پوستی، درمان ترک پوست و رفع زخم می‌شود.

خواص روغن اسپند برای صورت

چرا خانم‌ها از روغن اسپند استفاده کنند؟

هورمون‌های زنانه عملکرد مهمی در بدن خانم‌ها دارند. کوچک‌ترین تغییر در عملکرد آن‌ها موجب بروز مشکلات زنانه می‌شود. هورمون‌ها در غدد درون ریز تولید شده و به قسمت‌های مختلف بدن منتقل می‌شوند. از خواص روغن اسپند برای زنان برای تنظیم هورمون‌های زنانه استفاده می‌شود. این روغن تأثیر فوق‌العاده‌ای بر حفظ تعادل هورمونی دارد. این روغن استرس را کاهش می‌دهد و هورمون‌ها را تنظیم می‌کند.

استفاده از خواص روغن اسپند برای زنان موجب درمان سردی رحم، رفع دردهای قاعدگی و اختلالات هورمونی می‌شود. ماساژ رحم با این روغن توصیه شده است. همچنین برخی منابع ذکر کرده‌اند از ترکیب روغن اسپند و عسل برای تزریق واژینال استفاده کنید. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. بهتر است برای شیوه مصرف این روغن برای رحم با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

خلاصه

از خواص روغن اسپند برای درمان جوش، آکنه و عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. این روغن پوست را جوان و شاداب می‌کند. خواص روغن اسپند برای زنان موجب تنظیم هورمون‌های زنانه و و کاهش دردهای قاعدگی می‌شود.

فواید ضدمیکروبی روغن اسپند

این روغن تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفته است. مشخص شد که ترکیبات روغن اسپند خواص ضدمیکروبی دارند. این روغن در برابر میکروب‌های اشریشیا کلی و باسیلوس اورئوس از بدن محافظت می‌کند.

افزایش میل و قوای جنسی با روغن اسپند

یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی زودانزالی است. مشکلات دیگری مثل عدم نعوذ، ناتوانی و بی‌میلی جنسی نیز مشکلاتی هستند که برای افراد مختلفی به وجود می‌آیند. امروزه بسیاری از پزشکان درمان‌های طبیعی را توصیه می‌کنند. مشکلات جنسی مهم هستند و برخی از روش‌های درمانی عوارض جانبی بسیاری دارند. به همین دلیل بهتر است از راه‌های طبیعی و بی‌خطر برای درمان این مشکلات استفاده کنید. از خواص درمانی روغن اسپند برای تقویت میل جنسی استفاده می‌شود. ماساژ ناحیه تناسلی آقایان با این روغن سبب افزایش میل جنسی و قدرت باروری آقایان می‌شود. استنشاق بوی آن نیز سبب بهبود میل جنسی می‌شود. در برخی موارد از این روغن برای رفع خشکی واژن نیز استفاده می‌شود. اما حتما باید توسط پزشک تجویز شود.

مصرف روغن اسپند برای تقویت مو

مو نقش مهمی در زیبایی و اعتماد به نفس دارد. خانم‌ها اهمیت بسیار بیشتری برای موهای خود قائل هستند. آن‌ها همواره به دنبال روش‌های مختلف برای حفظ زیبایی موها هستند. ریزش مو شایع‌ترین مشکل مربطو به موها است. ماسک‌های مو طبیعی و استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان ریزش مو بسیار موثر هستند.

خواص روغن اسپند موجب درمان ریزش مو می‌شود. این روغن به تثبیت رنگ موها کمک می‌کند. همچنین از سفید شدن موها نیز جلوگیری می‌کند. روغن اسپند سبب درمان شپش نیز می‌شود. استفاده از آن برای موها سبب پاکسازی پوست سر می‌شود. این روغن به افزایش گردش خون در سر کمک می‌کند. همچنین خارش پوست سر را از بین می‌برد.

برای استفاده از خواص روغن اسپند برای مو چند قطره از آن را روی موها بریزید و ماساژ دهید. پس از دو ساعت موها را شستشو دهید. برای مشاهده نتایج آن بر مو باید به طور منظم از خواص آن بهرمند شوید.

رفع پرش ناگهانی اعضای بدن

ممکن است برخی اوقات در خواب احساس کنید اعضای بدن شما پرش ناگهانی دارند. این اتفاق برخی اوقات در بیداری هم رخ می‌دهد. پرش پلک از شایع‌ترین آن‌ها است. اسپاپم عضلانی ممکن است به دلایل عصبی رخ دهد. روغن‌های گیاهی که طبیعت گرم دارند برای حل این مشکل کمک کننده هستند. ماساژ بدن با روغن اسپند سبب افزایش گرمی اعضای بدن می‌شود. این روغن در رفع پرش ناگهانی اعضا بسیار موثر است.

خلاصه

روغن اسپند سبب درمان بی‌میلی جنسی می‌شود. ماساژ ناحیه تناسلی آقایان با این روغن گردش خون را افزایش داده و سبب بهبود میل جنسی می‌شود. روغن اسپند موها را تقویت می‌کند و مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. این روغن از پرش ناگهانی اعضا بدن جلوگیری می‌کند.

خواص روغن اسپند برای زنان

رفع شب ادراری کودکان با ماساژ روغن اسپند

بسیاری از کودکان اختیار ادرار خود را در شب از دست می‌دهند. آن‌ها در شب به طور غیرارادی ادرار می‌کنند و کنترلی بر آن ندارند. مشکلات دستگاه عصبی ممکن است دلیلی بر شب ادراری کودکان باشد. عفونت ادراری و نوشیدن آب بیش از حد نیز از دیگر عوامل شب ادراری هستند. در طب سنتی از خواص روغن‌های گیاهی برای درمان شب ادراری استفاده می‌شود. ماساژ شکم کودکان با روغن اسپند سبب درمان شب ادراری می‌شود.

درمان قولنج با روغن اسپند

قولنج در انگشتان، کمر، روده و… رخ می‌دهد. قولنج روده می‌تواند بسیار دردناک باشد. این عارضه موجب مسدود شدن بخشی از روده می‌شود. در این حالت عبور مدفوع به سخت انجام می‌شود. قولنج روده درد، حالت تهوع و یبوست به وجود می‌آورد.

سوء هاضمه، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و بارداری خارج از رحم از جمله دلایل بروز قولنج روده هستند. قولنج روده بر اثر سردی بدن نیز رخ می‌دهد. استفاده از خواص روغن اسپند سبب درمان این عارضه می‌شود.

رفع درد گوش با روغن اسپند

روغن اسپند طیف وسیعی از مشکلات را پوشش می‌دهد. درد گوش ممکن است بر اثر عفونت به وجود بیاید. سایر علائم آن خروج عفونت از گوش، تب و اختلال در شنوایی است. چکاندن چند قطره روغن گیاهی به درمان گوش درد کمک می‌کند. روغن طبیعی اسپند موجب رفع درد گوش می‌شود. همچنین کم‌شنوایی را نیز درمان می‌کند.

سایر فواید روغن اسپند برای بدن

تنظیم بلغم و سودا بدن، جلوگیری از سستی اعضا بدن، ضد سرطان، درمان لرزش بدن و… از دیگر خواص روغن اسپند هستند.

روغن اسپند برای لاغری نیز مورد استفاده قرار می‌گبرد. خواص روغن اسپند برای لاغری سبب افزایش سوخت و ساز در شکم و پهلو می‌شود. ماساژ این اعصا با روغن اسپند به کاهش وزن کمک می‌کند. روغن اسپند معمولا به صورت موضعی استفاده می‌شود. اما برای استفاده از خواص روغن اسپند برای لاغری تحت نظر پزشک به صورت خوراکی نیز مصرف می‌شود. استفاده از گیاه اسپند برای کاهش وزن بهتر است. گیاه اسپند به صورت خوراکی مصرف می‌شود و موثرتر از روغن آن است. دانه‌های اسپند روند کاهش وزن را سریع‌تر می‌کنند.

خلاصه

درمان شب ادراری، درد گوش، قولنج روده و کاهش وزن با روغن اسپند انجام می‌شود.

روش تهیه روغن اسپند

این روغن ازر تحت فشار گذاشتن دانه‌های اسپند به دست می‌آید. در کارخانه یا عطاری‌ها با استفاده از دستگاه‌های روغن گیری از دانه‌های خوراکی روغن تهیه می‌کنند.

مضرات روغن اسپند

این روغن یکی از ایمن‌ترین روغن‌های گیاهی است. مضرات روغن اسپند بسیار کم است. این روغن مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. فقظ برخی افراد نباید از آن استفاده کنند. خانم‌های باردار ممکن است دچار سقط جنین شوند. مصرف بیش از حد این روغن سردرد و حالت تهوع ایجاد می‌کند. افراد گرم مزاج نباید بی‌رویه از آن استفاده کنند.

خواص روغن اسپند برای لاغری

جمع‌بندی

روغن اسپند یکی از روغن‌های گیاهی و پرمصرف در طب سنتی است. این روغن فواید بسیاری برای بدن دارد. بسیاری از مشکلات با مصرف روغن اسپند حل می‌شوند. درمان التهابات بدن و درد مفاصل به راحتی با مصرف موضعی روغن اسپند انجام می‌شود. خواص روغن اسپند برای تسکین دردهای قاعدگی، درد گوش، درمان شب ادراری کودکان و افزایش میل جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روغن اسپند برای افزایش زیبایی پوست و مو نیز استفاده می‌کنند. این روغن سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و قولنج روده را درمان می‌کند. به طور کلی استفاده از آن در طب سنتی به شدت توصیه شده است.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت