تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,108 بازدید
تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار

روغن‌های آرگان بازاری چه تفاوتی با هم دارند؟

برای شناخت خصوصیات روغن آرگان، بهتر است تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار را بدانید. حتما تا به حال نام روغن آرگان به گوش شما خورده است. این روغن در حوزه زیبایی و سلامت بسیار معروف است. این روغن محصولی فوق‌العاده از سرزمین مراکش است. در گذشته تهیه آن بسیار سخت‌تر بود. روغن آرگان در گذشته به صورت دستی تهیه می‌شد. اما امروز به روش پرس دانه‌های آرگان به دست می‌آید. دانه‌های آرگان اندکی بزرگتر از فندق هستند. این دانه در کشور مراکش از اهمیت خاصی برخوردار است چون از روغن آن برای برطرف کردن طیف وسیعی از مشکلات استفاده می‌شود.

از فواید روغن آرگان چگونه استفاده می‌شود؟

این روغن مصرف خوراکی نیز دارد. روغن آرگان عضوی جدانشدنی از خانه ساکنین مراکش است. خانم‌های مراکشی از این روغن برای تمام مصارف پوست و مو خود استفاده می‌کنند. پس از انتقال روغن آرگان به سایر کشورها، این روغن به کالا تجاری مهمی برای کشور مراکش تبدیل شد. روغن آرگان پوست را جوان و شاداب می‌کند و هر گونه مشکل مربوط به موها را از بین می‌برد. این روغن توسط شرکت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار زیاد است و این روغن با نسبت‌های متفاوتی در ترکیبات محصولات زیبایی و مراقبتی، استفاده می‌شود. مقاله پیش رو به شما کمک می‌کند تا با دانستن نکات مهم پیرامون این روغن، به راحتی بتوانید خرید روغن آرگان را انجام دهید.

تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار

ترکیبات روغن آرگان

این روغن حاوی ویتامین A، E، اسیدهای چرب ضروری و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است.

چه محصولاتی حاوی روغن آرگان هستند؟

از محصولات پرفروش روغن آرگان می‌توان به کرم‌های ضدپیری اشاره کرد. این کرم‌ها جوان کننده هستند و برای درمان علائم پیری پوست استفاده می‌شوند. انواع کرم‌های دور چشم، آبرسان، چرب کننده، لوسیون بدن و… از محصولات روغن آرگان برای پوست هستند. انواع شامپوهای ضد ریزش، نرم کننده مو، تحریک کننده پیاز مو، اسپری‌های محافظت کننده از مو در برابر حرارت، ماسک‌های مو روغن آرگان و… نیز محصولات این روغن برای مو هستند. بسیاری از رژ لب‌های آرایشی، سرم‌های تقویتی ابرو و مژه و… نیز حاوی روغن آرگان هستند.

خلاصه

روغن آرگان در کشور مراکش تهیه می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها در زمینه عرضه محصولات مربوط به روغن آرگان فعالی می‌کنند. دانستن تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار برای انتخاب روغن خالص ضروری است.

روغن‌های آرگان بازاری

روغن آرگان توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود. تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار در قیمت آن‌ها، درصد خلوصی که دارند و ترکیب آن‌ها با سایر روغن‌ها است.

تولید روغن آرگان در کشور مراکش و برخی شورهای آفریقایی محدود است. با این حال بسیاری از تولید کنندگان این روغن و محصولات زیبایی، تأکید دارند که درصد بالایی از روغن آرگان در محصولات آن‌ها وجود دارد. فرایند تولید روغن آرگان سخت است و به همین دلیل این روغن یکی از گران‌ترین روغن‌های گیاهی است. روغن آرگان خالص با قیمت نسبتا بالایی به فروش می‌رسد و مهمترین تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار در درصد خلوص آن‌ها است. بسیاری از آن‌ها روغن آرگان خالص نیستند. همچنین با تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه انجام می‌وشود، برخی فروشندگان محصولات خود را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند و این دلیلی بر خالص نبودن روغن آرگان آن‌ها است.

تأثیرات روغن آرگان خالص

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان تأثیرات بسیار خوبی بر پوست و مو می‌گذارد. این روغن ضدآفتاب طبیعی است و از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. ویتامین‌های موجود در روغن آرگان سبب رفع خشکی پوست و آبرسانی عمیق پوست می‌شوند. این روغن پوست را لطیف می‌کند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. روغن دانه آرگان موجب درمان جوش، آکنه و عارضه‌های پوستی می‌شود.

روغن آرگان برای مو

این روغن تیرگی دور چشم را رفع و ترک‌های زایمان را برطرف می‌کند. معمولا از روغن آرگان برای رشد بهتر مژه‌ها و ابروها استفاه می‌شود. روغن آرگان ریزش موها را متوقف می‌کند و به فولیکول‌های مو برای رویش مجدد موها کمک شایانی می‌کند. همچنین از خواص آن می‌توان به ایجاد نرمی و طافت و حالت ابریشمی موها اشاره کرد. روغن آرگان برای رفع موخوره نیز استفاده می‌شود. این روغن معجزه‌ای برای حفظ زیبایی شما است. این روغن تأثیرگذارترین روغن گیاهی است و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

رفع خشکی لب‌ها با روغن آرگان

این روغن لب‌ها را مرطوب و صورتی می‌کند. از خشکی لب‌ها جلوگیری کرده و برای استفاده روزانه مناسب است. موجب طراوت و شادابی پوست می‌شود. روغن دانه آرگان به کلاژن سازی پوست کمک می‌کند و پوست را زیبا نگه می‌دارد. همچنین به ترمیم سلول‌های پوستی کمک می‌کند. روغن آرگان اکسیری برای جوانی است و افرادی که تجربه استفاده از آن را داشته‌اند، بیان کردند که پس از مصرف آن، مشکلات پوستی آن‌ها در مدت زمان کوتاهی درمان و ریزش مو نیز متوقف شده است. روغن آرگان خواص دیگری نیز دارد که تبدیل به عضوی دائمی از منزل مصرف کنندگان شده است.

خلاصه

روغن دانه آرگان فواید زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن سبب  جوانسازی و حفظ زیبایی پوست می‌شود. همچنین ریزش مو، آسیب به موها، موخوره و… را متوقف می‌کند. تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار با درصد خلوص روغن آرگان مشخص می‌شود. هرچه میزان خالص بودن آن بیشتر باشد، تأثیر بهتری می‌گذارد.  

تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار

خصوصیات روغن آرگان اصل

اطلاع از اینکه روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد سبب می‌شود بتوانید تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار را تشخیص دهید و روغن آرگان خالص انتخاب کنید. روغن آرگان اصل به شما در حفظ زیبایی خود کمک می‌کند و از بروز مشکلات مربوط به پوست و مو جلوگیری می‌کند.

رنگ روغن آرگان باید چگونه باشد؟

روغن آرگان اصل رنگ زرد مایل به طلایی دارد. این روغن باید کاملا شفاف باشد و مواد افزودنی نداشته باشد. همچنین برای حفظ خواص خود باید دور از نور خورشید یا در ظرفی تیره نگهداری شود. روغن‌های آرگان بازاری معمولا ترکیبات دیگری به جز روغن آرگان دارند که سبب می‌شود قیمت آن ارزان باشد و تأثیرات آن نیز در برابر روغن آرگان خالص بسیار کم است.

چه میزان روغن آرگان در محصولات بازاری وجود دارد؟

میزان روغن آرگان موجود در محصولات بازاری ناچیز است و به همین دلیل تأثیر خاصی بر رفع مشکلات نمی‌گذارد. با تهیه روغن آرگان خالص می‌توانید از ترکیبات آن مطمئن باشید که کاملا طبیعی و ارگانیک است. روغن آرگان خالص هیچ گونه مواد افزودنی نداشته و به همین دلیل مصرف آن برای شما خطری ندارد. در حالی که استفاده از روغن آرگان بازاری و بدون اطلاع از ترکیبات آن ممکن است شما را دچار حساسیت و مشکلات شما را نیز تشدید کند.

روغن آرگان اصل تأثیرات پایداری بر پوست و مو می‌گذارد. با استفاده از آن می‌توانید ماسک‌های خانگی مختلفی تهیه کنید. ماسک‌هایی که برای درمان موهای آسیب دیده، درمان خشکی و وزی مو، ریزش مو، رفع چین و چروک‌های روی پوست، حفظ رطوبت پوست و… تهیه می‌شوند.

چه شرکت‌هایی در زمینه تولید روغن آرگان فعالیت می‌کنند؟

با گسترش استفاده از این روغن طبیعی، شرکت‌های مختلفی تولید آن را به عهده گرفتند. به این ترتیب علاوه بر کشور مراکش، کشورهای فرانسه و روسیه نیز روغن آرگان تولید می‌کنند. شرکت NATURE شرکتی فرانسوی است. روغن آرگان فرانسوی نیز خواصی کاملا مشابه با روغن آرگان مراکشی دارد. همچنین روغن آرگان روسی نیز کیفیت بسیار خوبی دارد.

خواص این روغن‌ها کاملا مشابه یکدیگر هستند و شیوه استخراج روغن در تهیه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. می‌توانید برای خرید آن‌ها به فروشگاه‌های معتبر، اعتماد کنید. روغن‌های آرگان روسی، فرانوسی و مراکشی قیمت‌های مشابهی دارند. گول تبلیغات فروش این روغن را نخورید. برخی از فروشندگان با تقلبی جلوه دادن روغن‌های آرگان فرانسوی و روسی، روغن خود را گران‌تر به فروش می‌رسانند. آن‌ها ادعا می‌کنند روغن آرگان اصل فقط در مراکش تولید می‌شود. بهتر است بدانید هر سه کشور روغن‌های باکیفیت تولید می‌کنند.

ماسک‌های خانگی با روغن آرگان

ماسک گزنه و آرگان

این ماسک ضد ریزش مو است. دم‌کرده گزنه را با روغن طبیعی آرگان ترکیب کنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید. پس از یک ساعت موهای خود را شستشو دهید. این ماسک موجب قطع ریزش مو می‌شود.

ماسک پوست‌های خشک

روغن آرگان را با زرده تخم مرغ مخلووط کنید و روی پوست بگذارید. این ماسک پوست‌های خشک را نرم و لطیف می‌کند. پس از ۲۰ دقیقه پوست را شستشو دهید.

ماسک درخشان کننده پوست

این ماسک برای افزایش درخشندگی پوست مفید است و تأثیر آن به سرعت قابل مشاهده است. دمنوش بابونه تهی کنید و آن را از صافی رد کنید. سپس چند قطره روغن آرگان داخل آن بریزید و با پنبه روی پوست ماساژ دهید. پست خود را پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

خلاصه

روغن آرگان خالص تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رفع مشکلات شما می‌گذارد. همچنین به وسیله آن می‌توانید ماسک‌های خانگی درست کنید و برای پوست و مو خود از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب روغن آرگان و تهیه ماسک‌های خانگی

ماسک‌هایی که بیان کردیم نمونه‌های ساده از ماسک‌های قابل تهیه با روغن آرگان هستند. ماسک‌هایی که می‌توانید با روغن آرگان تهیه کنید بسیار متنوع هستند و هرکدام از آن‌ها تأثیر مخصوص به خود را روی پوست و مو شما می‌گذارند. تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار موجب ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. اما با نکاتی که ذکر کردیم به راحتی می‌توانید روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید و با اطمینان از فروشگاه مورد نظر، آن را خریداری کنید. با مصرف این روغن، تجربه شما در استفاده از محصولات زیبایی به قبل از مصرف روغن آرگان و بعد از مصرف این روغن تقسیم می‌شود.

تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار

جمع‌بندی

 روغن آرگان محصول کشور مراکش است. این روغن به سختی به دست می‌آید و کشورهای محدودی درخت ان را آرگان را پرورش می‌دهند. به همین دلیل روغن آرگان قیمت نسبتا بالایی بین روغن‌های گیاهی دارد. این روغن به صورت خالص و ترکیب با سایر روغن‌ها در بازار عرضه می‌شود. تفاوت روغن های آرگان موجود در بازار با یکدیگر تنها در قیمت آن‌ها نیست. برخی روغن‌های آرگان بازاری تقلبی بوده و تأثیر چندانی بر رفع مشکلات پوست و مو نمی‌گذارند. حتی ممکن است مشکلات را تشدید کنند. روغن آرگان اصل ویژگی‌هایی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید بهترین نوع روغن آرگان را تهیه کنید. با استفاده از این روغن دیگر پوست و مو شما آسیب نمی‌بینند و می‌توانید ماسک‌های مختلفی را با آن تهیه کنید. استفاده از خواص روغن‌های گیاهی موجب رفع مشکلات شما به صورت طبیعی و بدون عوارض جانبی می‌شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت