ضرورت استفاده از روغن آبرسان پوست و مو؛ بهترین روغن آبرسان چیست؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
7,934 بازدید
روغن آبرسان پوست

انواع روغن آبرسان مناسب پوست

سوالات بالا ممکن است ذهن شما و افراد زیادی را درگیر کرده باشد و جواب آن برای شما مهم باشد. برای آن که پوست و موی شما همیشه شاداب بماند، باید رطوبت کافی جذب کنند. حفظ رطوبت کافی برای پوست، تنها با مصرف مایعات ممکن نیست. امروزه پوست و موی شما در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد. این آسیب‌ها شامل تابش اشعه‌های مضر آفتاب، مصرف غذاهای چرب که منجر به از دست دادن آب بدن می‌شود، استفاده از شامپوهایی که خواص آن‌ها موها را خشک و شکننده می‌کند، مصرف مواد آرایشی شیمیایی که باعث باز ماندن منافذ پوست و از دست دادن رطوبت می‌شود.

مرطوب کننده یا آبرسان، ماده‎‌ای است که منافذ پوست را تا حدی بسته نگه می‌دارد و یک لایه محافظتی روی پوست تشکیل می‌دهد تا رطوبت حفظ شود؛ مرطوب کننده‌های با پایه روغن از این دسته هستند. نوع دیگری آبرسان وجود دارد که ترکیبات آن‌ها رطوبت را جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد از پوست خارج شود. 

کرم‌های زیادی برای آبرسانی پوست وجود دارند؛ اما تحقیقات نشان داده استفاده از محصولات گیاهی تأثیر بهتری بر از بین بردن مشکلات پوستی داشته است.

روغن مناسب پوست خشک

انواع زیادی از آبرسان‌ها وجود دارند. شما باید با توجه به نوع پوستی که دارید، بهترین روغن آبرسان پوست را انتخاب کنید. قبل از خرید روغن ‌های گیاهی ، باید بدانید خواص چه روغنی برای پوست شما مناسب است. مقاله زیر به شما کمک می‌کند محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

آبرسان‌های مخصوص مو هم کاری مشابه محصولات مراقبتی پوست انجام می‌دهند و از خشک شدن بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کنند. در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

خلاصه

برای داشتن پوست و مو سالم باید از آن‌ها محافظت کنید و مانع از خشک شدن آن‌ها شوید. استفاده از آبرسان در کنار رژیم غذایی مناسب، موجب تأمین رطوبت مورد نیاز پوست و مو می‌شود. بر اساس نوع پوست خود باید تصمیم بگیرید از چه آبرسانی استفاده کنید.

چرا باید از پوست خود محافظت کنیم؟

پوست عضو مهمی از بدن است و آسیب پذیری بالایی دارد. برای آن که از سلامت پوست خود مطمئن شوید، باید آن را تقویت کنید. امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا، مراقبت از پوست اهمیت بیشتری پیدا کرده است. عوامل بیماری‌زا می‌توانند به راحتی جذب پوست شوند و بیماری‌های پوستی مثل جوش، آکنه، لکه‌ و ترک‌های پوستی را به وجود بیاورند. اگر پوست به میزان کافی مرطوب باشد، کمتر دچار بیماری می‌شود؛ رطوبت مثل یک سد دفاعی از پوست محافظت می‌کند. پوست‌های چرب و خشک ویژگی‌های متفاوتی دارند و باید برای هر کدام، از محصول مخصوصی استفاده کنید.

بهترین روغن آبرسان پوست خشک چیست؟

اگر همیشه روی پوست خود احساس خشکی می‌کنید، دلیل آن، کمبود چربی آن است و با استفاده از روغن‌های گیاهی شرایط آن بهبود پیدا می‌کند. خشکی پوست خارش را به وجود می‌آورد. پوست خشک مثل بیابانی می‌شود که آبی در آن وجود ندارد و ترک‌هایی روی آن به وجود می‌آید که اگر درمان نشوند، آسیب جدی به سلول‌های پوست می‌زند.

پوست‌های خشک باید از آبرسان قوی استفاده کنند تا پوست را نرم و مرطوب کند و مانع از پوسته پوسته شدن آن شود. مرطوب کننده‌ها، رطوبت پوست را به دام می‌اندازند و به پوست اجازه از دست رفتن آن را نمی‌دهند. روغن‌های که بیشترین تأثیر را روی پوست خشک می‌گذارند، روغن جوجوبا، نارگیل و آووکادو است.

روغن جوجوبا ترشح سبوم پوست را افزایش می‎‌دهد. این روغن شامل مقادیر بالای ویتامین E است و مصرف آن موجب حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد ترک و لکه‌های پوستی می‌شود. علاوه بر پوست صورت، این روغن برای ماساژ بدن هم استفاده می‌شود. ریختن چند قطره روغن جوجوبا در وان حمام، از خشک شدن پوست شما و از بین رفتن رطوبت آن جلوگیری می‌کند. این روغن برای رفع ترک‌های پوستی فوق‌العاده است. با خرید روغن جوجوبا، نزدیک‌ترین روغن به سبوم پوست را خواهید داشت و لکه‌های پوستی شما به راحتی درمان می‌شوند.

روغن نارگیل هم یک آبرسان برای پوست محسوب می‌شود. نارگیل مقدار زیادی آب، ویتامین E و اسید چرب دارد که تمامی آن‌ها برای داشتن پوستی زیبا و به دور از خشکی، لازم هستند. استفاده از روغن نارگیل، مخصوصا در زمستان که خشکی پوست بیشتر می‌شود، ضروری است و برای تقویت کوتیکول‌های پوست مفید است. این روغن برای رفع جوش صورت هم استفاده می‌شود و خواص آن چربی پوست را تنظیم می‌کند. برای استفاده از خواص بی‌نظیر این روغن، می‌توانید از خرید روغن نارگیل اصل بهرمند شوید.

آووکادو یکی از بهترین مواد غذایی است که موجب آبرسانی به پوست و مو می‌شود. این میوه خوشمزه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. چربی‌های سالم آن از خشکی پوست و مو جلوگیری می‌کنند. همچمنین از افزایش کلسترول بدن نیز جلوگیری می‌کنند. استفاده از ماسک آووکادو برای بدن بسیار مفید است. اما این میوه استوایی ممکن است همیشه و همه جا در دسترس شما نباشد. همچنین در وزن مساوی، روغن اووکادو از میوه آن خواص بیشتری دارد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم از روغن آن به عنوان آبرسان استفاده کنید.

با خرید روغن آووکادو از آن برای درمان خشکی پوست استفاده کنید. این روغن تأثیر خیلی خوبی بر تنظیم رطوبت پوست دارد. روغن آووکادو پوست را نرم و صاف می‌کند. این روغن خاصیت جوانسازی دارد؛ همچنین از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. روغن آووکادو با افزایش کلاژن‌های پوست، سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و به پوست برای حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.

خلاصه

محافظت از پوست موجب افزایش زیبایی و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. روغن آبرسان پوست چرب و خشک متفاوت است و باید برای هر کدام روغن مناسب آن پوست استفاده شود.روغن جوجوبا پوست را مرطوب نگه می‌دارد و به رفع لکه‌های پوستی کمک می‌کند. مصرف روغن آووکادو برای درمان خشکی پوست مفید است. روغن آووکادو و نارگیل سرشار از ویتامین E هستند که منجر به درمان خشکی پوست می‌شوند.

روغن پوست چرب

افرادی که پوست‌ کم‌آب دارند، برای حفظ رطوبت چه کار کنند؟

برای پوست‌هایی که چربی متعادلی دارند ولی دچار کم‌آبی شده‌اند، مصرف روغن آلوئه ورا بسیار مفید است. گیاه آلوئه ورا آب زیادی را در خود نگه می‌دارد و روغن آن، یک آبرسان فوق‌العاده است. روغن آلوئه‌ ورا منافذ پوست را می‌بندد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. این روغن برای رفع جوش مناسب است و اثرات مخرب مواد آرایشی را که روی پوست می‌گذارند، از بین می‌برد.

روغن آبرسان پوست‌های معمولی

افراد دارای پوست‌ معمولی می‌توانند براساس میزان چربی که پوست آن‌ها دارد، از روغن‌هایی مثل نارگیل، روغن زیتون و دانه انگور استفاده کنند. استفاده از روغن‌های گیاهی سبک برای این نوع پوست بهتر است. پوست معمولی، چربی و رطوبت متعادلی دارد و بهتر است برای درمان خشکی آن از روغن‌هایی که پوست را پاکسازی می‌کنند استفاده شود؛ این افراد مخصوصا بعد از پاک کردن آرایش باید از روغنی برای ماساژ صورت استفاده کنند تا منافذ پوست را باز کند و اگر آلودگی در لایه‌های زیرین پوست باقی مانده، از بین برود.

مناسب‌ترین روغن آبرسان پوست چرب چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

برخی افراد فکر می‌کنند چون پوست آن‌ها چرب است، پس به هیچ گونه روغن آبرسان پوست نیاز ندارند. این باور غلط است و پوست‌های چرب هم به مرطوب کننده برای تنظیم چربی پوست نیاز دارند. اگر پوست‌های چرب دچار کم‌آبی شوند، غدد روی پوست، چربی بیشتری تولید می‌کنند و این کار نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه شدت آن را هم افزایش می‌دهد.

پوست چرب بیشتر از پوست خشک مستعد جوش و آکنه است. منافذ این نوع پوست، به سرعت بسته می‌شود و چربی و آلودگی زیر آن جمع می‌شود. خواص روغن آبرسان پوست چرب ، به متعادل کردن چربی پوست کمک می‌کند. پوست‌های چرب به روغن آبرسان سبک نیاز دارند.

خلاصه

پوست‌هایی که دچار کم‌آبی شده‌اند بهتر است از روغن آلوئه ورا استفاده کنند. پوست‌های معمولی می‌توانند از انواع روغن‌ها استفاده کنند و پوست‌های چرب باید از روغن‌های سبک برای جذب رطوبت استفاده کنند.

روغن هسته انار یکی از بهترین روغن‌های موجود برای آبرسانی پوست‌های چرب است. این روغن علاوه بر تنظیم رطوبت و چربی پوست، یک ضد جوش و ضد لک فوق‌العاده است. خواص آن سبب رفع تیرگی پوست و لایه برداری آن می‌شود. این روغن به صورت عمقی پوست را پاکسازی می‌کند و موجب رفع آلودگی‌ها می‌شود. روغن هسته انار سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. مصرف این روغن منافذ پوست را تنگ می‌کند و مانع از دست رفتن رطوبت می‌شود.

روغن لیمو، خاصیت ضد عفونی کننده دارد و برای درمان مشکلات پوست‌های چرب بسیار مفید است. این روغن برای رفع جوش استفاده می‌شود و یک اسکراب طبیعی است. روغن لیمو موجب درخشندگی پوست می‌شود.

آبرسان مناسب پوست

متعادل کردن چربی پوست‌های حساس با روغن آبرسان پوست

پوست‌های حساس با کوچترین تغییری در بدن، دچار مشکل می‌شوند. پوست‌های حساس به نور آفتاب، تغییرات هورمونی و کم‌آب شدن بدن، واکنش شدیدتری نسبت به سایر پوست‌ها نشان می‌دهند. برای حفظ رطوبت این نوع پوست، به روغنی نیاز دارید که بافت لطیفی داشته باشد و خواص آن به سرعت جذب پوست شود. روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌های موجود برای تقویت پوست‌های خشک است. این روغن گران‌بها، از دانه‌های طبیعی آرگان به دست می‌آید و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن از پوست شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. روغن آرگان به طور طبیعی پوست را آبرسانی می‌کند و به رفع قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند. این روغن برای استفاده پوست‌های خیلی حساس مناسب است و هیچ عوارضی ندارد. خرید روغن آرگان و خواص این روغن برای رفع جوش کاربرد زیادی دارد و تأثیر آن بی‌نظیر است.

خلاصه

مصرف روغن هسته انار و لیمو برای آبرسانی پوست‌های چرب مناسب است. روغن آرگان برای مرطوب نگه داشتن پوست‌های حساس بسیار مناسب است. روغن آبرسان پوست حساس موجب درمان قرمزی و التهاب پوست هم می‌شود.

معرفی آبرسان مناسب برای پوست‌هایی که دچار پیری شده‌اند

ایجاد ترک و چین و چروک روی پوست، همیشه به دلیل پیر شدن و افزایش سن نیست. پوست افرادی که سن پایین دارند هم ممکن است دچار پیری زودرس شود. این مشکل می‌تواند دردناک باشد و حس بدی به شما دست بدهد. افزایش رطوبت  و استفاده از روغن آبرسان پوست ، به مرور زمان چین و چروک پوست را از بین می‌برد و پوست شما را مثل دوران جوانی، شاداب می‌کند. روغن هسته زردآلو معجزه زیبایی پوست است. این روغن چین و چروک پوست را رفع می‌کند و به خوبی آن را آبرسانی می‌کند.

دستگاه بخور و درمان خشکی پوست

علاوه بر نکاتی که ذکر شد استفاده از دستگاه بخور، مخصوصا در فصل زمستان که خشکی پوست بیشتر می‌شود، برای درمان آن بسیار موثر است. ریختن چند قطره روغن در دستگاه بخور، علاوه بر رایحه خوشی که در فضا آزاد می‌کند، برای حفظ لطافت، نرمی و رطوبت پوست مفید است. همچنین به تنفس پوست کمک می‌کند و پوست را شاداب نگه می‌دارد.

مراقب باشید درجه کولر یا سیستم گرمایشی را بیش از حد بالا نبرید چون موجب خشکی پوست می‌شود.

نکاتی که بهتر است برای حفظ سلامت پوست خود آن‌ها را رعایت کنید

با آب داغ حمام نکنید چون رطوبت پوست را بیش از اندازه از بین می‌برد و دمای بالای آب موجب پیری زودرس پوست می‌شود.

قبل از حمام از روغن آبرسان پوست خود (روغنی که مناسب نوع پوست شما باشد) برای ماساژ پوست استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود روغن به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کند و از پوست در برابر ترکیبات مواد شست و شوی بدن که موجب خشکی پوست می‌شوند، محافظت کند.

از آروماتراپی استفاده کنید. خواص روغن‌های گیاهی اگر در محیط پخش شوند روی سلامت پوست و اعصاب شما تأثیر مثبت می‌گذارند. چند قطره روغن آلوئه ورا، جوجوبا، هسته انار، آرگان یا هر روغن دلخواد دیگری که با پوست شما سازگاری دارد را در دستگاه بخور بریزید تا ذرات آن در هوا پخش شود. رطوبت محیط جذب پوست می‌شود و از زیبایی شما محافظت می‌کند.

روغن‌های گیاهی علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت و بدن، موجب حفظ رطوبت و نرمی لب‌ها هم می‌شوند. برای آن که لب‌های شما پوسته پوسته نشوند و لطفت خود را از دست ندهند، مقداری روغن زیتون روی لب‌ها ماساژ دهید.

حتما از پاک کننده‌های گیاهی بای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید و بهترین روغن برای رفع جوش را انتخاب کنید تا پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید.

روغن رفع جوش

خلاصه

پوست‌هایی که دچار چین و چروک شده‌اند برای رفع این مشکل از روغن هسته زردآلو استفاده کنند تا رطوبت از دست رفته را برگرداند. ماساژ روغن قبل از حمام و آروماتراپی با روغن‌های گیاهی، تأثیر به‌سزایی بر رفع خشکی پوست می‌گذارند.

چرا محافظ از مو اهمیت دارد؟ روغن‌های گیاهی چه تأثیری بر سلامت مو می‌گذارند؟

بعد از آبرسانی پوست و صورت، تقویت موها از مهمترین کارهایی است که باید آن را انجام دهید. فولیکول‌های مو در صورتی که ضعیف شوند و به موقع ترمیم نشوند، از دست می‌روند و بازگشتن موها به حالت قبل، کار بسیار سختی خواهد شد. برای آن که به چنین نقطه‌ای نرسید، از آسیب رسیدن به موهای خود پیشگیری کنید و آن‌ها را در برابر ابتلا به بیماری‌های مو، مقاوم کنید. استفاده از روغن آبرسان مو ، موجب رفع خشکی مو و موخوره می‌شود.

به مویی که ظاهر آن کدر شده باشد و وقتی به آن دست می‌زنید، نرمی و لطافتی حس نکنید، موی خشک می‌گویند. با از بین رفتن لایه محافظتی مو، جذب باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا بیشتر می‌شود. موی خشک به شدت آسیب پذیر و شکننده است. استفاده بیش از حد از سشوار، شستن موها با شامپوهای قوی و استفاده از رنگ موهای شیمیایی موها را خشک می‌کند. وقتی موها خشک می‌شوند، به راحتی گره می‌خورند و برای شانه زدن شما را دچار مشکل می‌‌کنند. خشک شدن موها ممکن است بر خشکی پوست سر هم اثر بگذارد و موجب خارش آن شود.

پیش از آن که به سراغ درمان‌های شیمیایی و مضر بروید، از روغن آبرسان برای مو استفاده کنید. روغن‌های طبیعی به راحتی جذب مو می‌شوند و مصرف آن‌ها ریشه مو را تقویت می‌کند.

خلاصه

مو هم مثل پوست نیاز به رسیدگی دارد. برای جلوگیری از خشک شدن موها باید از آبرسان مناسب مو استفاده کنید. مویی که درخشدگی ندارد و زود گره می‌خورد، خشک است و نیاز به درمان دارد. روغن آبرسان مو به راحتی خشکی آن را برطرف می‌کند.

تأثیر روغن کنجد روی موی خشک

‌یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای حفط رطوبت مو، روغن کنجد است. روغن کنجد سرشار از آهن است. این روغن اکسیژن رسانی به پوست سر را افزایش می‌‎دهد و سبب بیشتر شدن گردش خون در سر می‌شود. ماساژ موها با این روغن برای رفع موخوره مفید است و به درمان خشکی مو کمک می‌کند. روغن کنجد برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده مناسب است چون چربی آن بالا است و ممکن است برای موهای چرب و معمولی، سنگین باشد. برای آن که موهای نرمی داشته باشید، بعد از حمام مقداری از این روغن را به کف سر و ساقه موها ماساژ دهید. اگر نمی‌خواهید چربی آن روی موها بماند، دو ساعت قبل از حمام این کار را انجام دهید و سپس موهای خود را شستشو دهید.

معرفی روغن آبرسان مو چرب، روغنی که چربی آن به راحتی جذب مو می‌شود

روغن‌های نارگیل و زیتون از سبک‌ترین روغن‌ها هستند و خواص آن‌ها به سرعت جذب مو می‌شود. استفاده از این روغن‌ها، نوعی ماسک طبیعی برای رفع موخوره و درمان خشکی مو است. روغن نارگیل بوی خیلی خوبی دارد و موها را زیبا و درخشنده می‌کند. این روغن ویتامین E بالایی دارد و موجب آبرسانی موها می‌شود.

بهترین روغن آبرسان مو ، روغن زیتون است. این روغن موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند و خواص آن رطوبت لازم برای مو را فراهم می‌کند. روغن زیتون یک سپر است در برابر نفوذ آلودگی‌ها و با تقویت ریشه مو، از ریزش آن جلوگیری می‌کند. این روغن برای رفع موخوره هم استفاده می‌شود. روغن زیتون تارهای مو را ضخیم می‌کند و به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند.

روغن بادام تلخ یکی دیگر از روغن‌های سبک برای مو است. این روغن از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به آن نرمی و لطافت خاصی می‌دهد.

روغن رفع وزی مو

خلاصه

روغن کنجد یک مرطوب کننده بی‌نظیر برای موهای خیلی خشک به شمار می‌رود. بهتر است برای موهای چرب از روغن نارگیل، زیتون و بادام تلخ استفاده کنید تا چربی آن‌ها روی مو نماند و سریع جذب شوند.

درمان خشکی مو و موخوره با روغن آووکادو

بهترین روغن برای رفع موخوره ، آووکادو است. این روغن سرشار از ویتامین E و مواد معدنی مورد نیاز موها برای حفظ رطوبت است. روغن آووکادو را بعد از حمام روی ساقه مو ماساژ دهید تا پس از چند روز تأثیر خواص بی‌نظیر آن را روی نرمی و لطافت موها ببینید. استفاده منظم از این روغن سبب رفع موخوره و درمان خشکی مو می‌شود.

برای تأثیر بیشتر می‌توانید روغن آووکادو را با روغن نارگیل ترکیب کنید و بعد موها را ماساژ دهید.

روغن‌هایی که می‌توانید به شامپوی خود اضافه کنید تا دچار خشکی مو نشوید

برخی روغن‌ها با شامپو واکنش شیمیایی می‌دهند و نباید با آن ترکیب شوند. اما روغن مورد و روغن درخت چای از جمله روغن‌هایی هستند که اضافه کردن آن‌ها به شامپو برای موهای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روغن مورد برای تقویت ریشه مو بسیار مفید است. این روغن برای رفع موخوره مناسب است و موقع شستن موها جذب سر می‌شود؛ همچنین مانع از بین رفتن رطوبت موها هم می‌شود. خواص آن به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

روغن درخت چای، خاصیت ضد باکتری دارد. این خاصیت موجب دفع باکتری‌های پوست سر و مو می‌شود و سبب درمان خشکی مو می‌شود. روغن درخت چای را به اندازه چند قطره به شامپوی خود اضافه کنید و از خواص آن بهرمند شوید.

روغن کرچک مانع از شکنندگی مو می‌شود

ماساژ موها با روغن کرچک، آن‌ها را یکپارچه می‌کند و مانع از آسیب به موها می‌شود. این روغن چربی مورد نیاز موها را تأمین می‌کند.

خلاصه

روغن آووکادو، مورد، درخت چای و کرچک علاوه بر حفظ رطوبت مو، یک ماسک طبیعی برای موخوره محسوب می‌شوند.

احتیاط

مراقب باشید استفاده بیش از حد از روغن آبرسان پوست و مو می‌تواند تأثیر منفی روی درمان شما بگذارد. از ماسک روغن برای پوست چرب هفته‌ای ۲ یا ۳ با استفاده کنید. برای پوست‌های خشک و خیلی خشک، می‌توانید هر روز هم از آن‌ها بهرمند شوید. روغن آبرسان مو چرب بیشتر از سه بار در هفته استفاده نشود و ماساژ روغن روی موهای خشک و آسیب دیده، می‌تواند هر روز هم انجام شود.

قبل از سشوار کردن موها، از روغن‌های محافظت کننده مو استفاده کنید و بعد از حمام از نرم کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید.

روغن مناسب پوست

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روغن ‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست و مو را معرفی کنیم. بهتر است  بر حسب نوع پوست و موی خود، یکی از آن را انتخاب کنید و درمان را شروع کنید. روغن‌های گیاهی از گذشته برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و مو استفاده شده‌اند و امروزه مصرف آن‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است. به یاد داشته باشید حداقل دوره داروهای گیاهی 40 روز است و گرفتن نتیجه مطلوب از آن‌ها، نیازمند صبوری شما است. در مصرف روغن‌های گیاهی احتیاط کنید و بیشتر از حد معمول از آن‌ها استفاده نکنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت