آجیل های رژیمی را بشناسید؛ رژیم چاقی و لاغری با مغزهای خوراکی

وحید رمضانیوحید رمضانی
4,410 بازدید
آجیل های رژیمی

مقاله‌ای برای هر کس که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد

امروزه تعداد افرادی که از وزن و اندام خود راضی هستند، خیلی کمتر از افرادی است که دچار چاقی یا لاغری شده‌اند و می‌خواهند با رژیم به وزن مطلوب خود برسند. استفاده از داروهای شیمیایی، رژیم‌های سخت، عمل‌های جراحی و لیزر برای افزایش یا کاهش وزن، رایج است. این روش‌ها علاوه بر هزینه بالایی که دارند، عوارض زیادی هم برای شما خواهند داشت و ممکن است بعد از انجام آن‌ها، وزن شما به حالت قبل برگردد. مزیتی که آجیل‌ های رژیمی و مصرف داروهای گیاهی بر این روش‌ها دارد این است که آجیل، طبیعی است و ضرری برای بدن ندارد. بسیاری روش‌های لاغری به صورت موضعی عمل می‌کنند ولی آجیل بر کل بدن تأثیر می‌گذارد. قرص‌های چربی‌سوز سلامت کبد را به خطر می‌اندازند و با ترکیبات شیمیایی که دارند ممکن است زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها فراهم کنند.

آجیل را می‌توانید به روش‌های مختلف وارد رژیم غذایی روزانه خود کنید. از مغزهای خوراکی برای پختن غذا، درست کردن سالاد، تهیه کیک و شیرینی، درست کردن شیک و نوشیدنی‌های انرژي‌زا و… استفاده کنید. تنوع غذایی خود را بالا ببرید و از انواع آجیل استفاده کنید.

همچنین استفاده از قرص‌های اشتهاآور ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. با خرید آجیل می‌توانید با خیال راحت رژیم غذایی سالمی داشته باشید و بنا بر نیازی که دارید، برای لاغری یا چاقی اقدام کنید. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید برای همه مفید است. اگر لاغری یا چاقی موجب ناراحتی شما شده است، با ما همراه باشید تا هر چه زودتر آن را رفع کنید.

خلاصه

چاقی و لاغری مشکلاتی هستند که شاید در ظاهر سخت و پیچیده باشند، ولی با رعایت نکات ساده و گنجاندن آجیل رژیمی در برنامه غذایی، می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

آجیل چاق کننده

چرا آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

چاقی و لاغری بیش از حد از مشکلات شایعی هستند و از مهمترین دلایل آن‌ها می‌توان به تغذیه نادرست اشاره کرد. برای اینکه رژیم غذایی خود را اصلاح کنید، بهتر است مواد غذایی گیاهی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همچنین به جای استفاده از تنقلات پرکالری، فست‌فودها و میان‌وعده‌های مضر،  آجیل های رژیمی بخورید تا چربی‌های مضر جذب بدن نشوند. ارزش غذایی آجیل بسیار بیشتر از خوراکی‌هایی مثل کیک، بیسکوییت، شکلات، چیپس، پفک و… است. این خوراکی‌ها موجب بالا رفتن قند و چربی شده؛ همچنین خطر ابتلا به سکته و فشار خون را بالا می‌برند.

یکی از دلایل اینکه بهتر است آجیل بخورید، طعم خوب آن است. افراد خیلی کمی پیدا می‌شوند که طعم آجیل را دوست نداشته باشند. آجیل فواید زیادی برای بدن دارد و علاوه بر تأثیر بر کاهش یا افزایش وزن، موجب کاهش کلسترول خون می‌شود. یکی از مزایا آجیل نسبت به سایر خوراکی‌ها، راحتی در حمل و نگهداری آن است. می‌توانید از آن در محل کار، مدرسه، دانشگاه، در رفت و آمد بین محل کار و خانه و… استفاده کنید. به دلیل کالری بالایی که آجیل دارد، پس استفاده از آن نباید بیش از حد باشد و مصرف چند دانه از آن در طول روز کافی است. مصرف آجیل برای سلامت قلب شما بسیار مفید است و از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

خلاصه

آجیل ماده غذایی سالمی است و سرشار از چربی‌های مفید برای بدن است. مصرف آن به عنوان میان‌وعده برای بدن مفید است و موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود. استفاده از آن به دلیل حجم کمی که دارد در هر جایی امکان‌پذیر است و به سلامتی شما کمک می‌کند.

لاغری با رژیم غذایی سالم و مصرف آجیل

اگر می‌خواهید به صورت طبیعی لاغر شوید، از فواید آجیل لاغر کننده غافل نشوید. آجیل سرشار از فیبر و پروتئین است و به همین دلیل از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. مصرف آجیل در صبح و به عنوان وعده صبحانه، موجب ایجاد حس سیری به مدت طولانی می‌شود. استفاده از آجیل برای میان‎وعده هم به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

فیبر بالایی که آجیل دارد، از جذب چربی‌های مضر به بدن جلوگیری می‌کند. همچنین با بهبود عمل دفع، سبب پاکسازی بدن و دفع سموم از بدن می‌‌شود. فیبر موجود در آجیل های رژیمی ، به خصوص گردو، بادام، بادام زمینی و پسته که بیشترین میزان فیبر در آجیل را دارند، موجب هضم راحت‌تر غذا می‌شود. فیبر شما را از گرسنگی نجات می‌دهد و مصرف غذا شما را پایین می‌آورد. این ماده اشتها را کاهش می‌دهد و این یکی از بهترین فواید آجیل برای لاغری است. آجیل لاغر کننده مانع از تجمع چربی دور شکم می‌شود. استفاده از آجیل به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کند و احساس نیاز به مصرف مواد قندی و مضر را کم می‌کند. آجیل خوراکی ارگانیک و بی‌ضرری است که موجب تغذیه سلول‌های بدن می‌شود و از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی جلوگیری می‌کند.

دقت کنید اگر از آجیل برای سلامتی و رژیم لاغری استفاده می‌کنید، حتما آجیل خام بخورید. آجیل بوداده معمولا میزان زیادی نمک دارد که موجب بالا رفتن فشار خون و افزایش وزن می‌شود. همچنین حرارت ممکن است میزان فواید آجیل برای بدن را کاهش دهد. 

برای آن که چاق یا لاغر شوید، به کالری که در طول روز دریافت می‌کنید، توجه کنید. آجیل‌ها کالری‌های متفاوتی دارند که بنابر نیاز خود و رژیم غذایی که دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خلاصه

آجیل لاغر کننده است و در صورتی که به مقدار کمی در طول روز مصرف شود سبب جذب فیبر و پروتئین به بدن شده و به لاغری کمک می‌کند. فیبر سبب کاهش اشتها شده و با دفع سموم بدن روند لاغری را سریع می‌کند.

آجیل چاق کننده صورت

معرفی بهترین آجیل های رژیمی برای درمان چاقی

اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید با دریافت کالری کمتر در طول روز، لاغر شوید، پسته بخورید. پسته در بین سایر مغزهای خوراکی، کالری کمتری دارد. افرادی که دچار آریتمی قلبی شده‌اند بهتر است گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا شرایط قلب را بهبود ببخشد و به کاهش وزن کمک کند.

آجیل های رژیمی موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شوند و روند سوختن چربی را افزایش می‌دهند. به همین دلیل برای لاغر شدن بسیار مفید هستند.

مصرف بادام درختی برای لاغری

بادام درختی یک آجیل لاغرکننده است. این آجیل سرشار از پروتئین است که به کاهش وزن کمک می‌کند. در تحقیقی که بر روی افراد بزرگسال دارای اضافه وزن انجام شد، نتیجه نشان داد که این آجیل موجب کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود و با چربی‌های غیراشباعی که دارد، کلسترول بد را کاهش می‌دهد. بادام درختی موجب افزایش کلسترول خوب بدن می‌شود و فشار خون را کنترل می‌کند. این آجیل خوشمزه منبعی غنی از مواد مغذی است و یک خوراکی مناسب برای اضافه کردن به رژیم لاغری به حساب می‌آید. بادام گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد و حتی اگر نتوانید همزمان با مصرف آن ورزش کنید، به کاهش وزن کمک می‌کند. برای همین افرادی که سن آن‌ها بالا رفته و توانایی ورزش کردن ندارند، دچار بیماری‌های مختلف شده‌اند و چربی آن‌ها بالا است؛ این افراد با اضافه کردن بادام درختی به رژیم غذایی خود، کاهش وزن را تجربه می‌کنند.

خلاصه

آجیل های رژیمی مثل پسته با میزان کالری کم و چربی‌های مفید، برای لاغری و کاهش وزن مناسب هستند. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. بادام درختی پروتئین و فیبر بالا دارد. این آجیل برای کاهش چربی‌های شکمی بسیار مفید است.

چرا گردو برای کاهش وزن مفید است؟

گردو یکی از منابع غنی برای چربی‌های غیراشباع است. گردو یکی از آجیل های رژیمی به شمار می‌رود. چربی‌های غیر اشباع آن به حفظ سلامت قلب کمک بسیاری می‌کنند و مانع از ایجاد لخته خون در رگ‌ها می‌شوند. گردو بیشترین چربی غیراشباع را در بین سایر آجیل‌ها دارد. این آجیل خوشمزه از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. جذب اسیدهای چرب ضروری به بدن مانع از انباشته شدن چربی‌های مضر می‌شود و این خاصیت به سوزاندن چربی‌های مضر و جلوگیری از انباشته شدن آن‌ها در بدن کمک به‌سزایی می‌کند. چربی‌های ضروری گردو سبب بالا رفتن کلسترول خوب بدن می‌شوند. مصرف روزانه سه عدد گردو برای حفظ سلامتی و درمان چاقی مفید است.

جذب منیزیم و کاهش وزن با بادام هندی

بادام هندی سرشار از ماده معدنی منیزیم است؛ همچنین مقدار زیادی چربی و پروتئین دارد. مصرف روزانه ۲۸ گرم از این دانه خوراکی حدودا 80٪ از نیاز روزانه شما به منیزیم را رفع می‌کند. منیزیم ماده حیاتی برای بالا بردن متابولیسم بدن، حفظ تعادل چربی‌ها و قندها است. مصرف آجیل های رژیمی مثل بادام هندی موجب تنظیم متابولیسم کلسترول و قندها شده و موجب درمان چاقی می‌شود.

میان‌وعده‌ای خوشمزه و پرکالری؛ با خوردن کره بادام‌زمینی هم چاق شوید هم لاغر

کره بادام‌زمینی کالری خیلی زیادی دارد. این خوراکی خوشمزه هم برای لاغرها مفید است و هم افراد چاق می‌توانند از خواص آن بهرمند شوند. افرادی که مایل هستند چاق شوند، با کره بادام زمینی انواع شیک‌های خوشمزه درست کنند و روزانه چند قاشق از آن بخورند تا کالری دریافتی آن‌ها بالا برود و به مرور زمان چاق شوند.

مصرف روزانه یک قاشق کره بادام‌زمینی برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، موجب حفظ انرژی در طول روز می‌شود. کره بادام‌زمینی یک میان‌وعده مقوی برای شما است و مصرف منظم آن، بر چربی‌سوزی تأثیر می‌گذارد.

خلاصه

گردو بالاترین چربی را در بین مغرهای خوراکی دارد. این آجیل متابولیسم بدن را بالا می‌برد و مصرف روزانه سه عدد از آن برای کاهش وزن مفید است. بادام هندی متابولیسم چربی و قند را در بدن کنترل می‌کند و موجب جذب منیزیم به مقدار کافی در بدن می‌شود. استفاده از آجیل چاق کننده بادام زمینی برای تهیه کره آن موجب افزایش وزن می‌شود.

تأثیر ویتامین E بر رژیم لاغری و آجیل‌هایی که بیشترین میزان ویتامین E را دارند

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بدن است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مصرف آن به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می‌شود. علاوه بر آن، این ویتامین موجب بهبود شرایط پوست می‌شود. حتما دقت کرده‌اید افرادی که رژٰیم لاغری می‌گیرند، عموما دچار مشکلات پوستی می‌شوند، چین و چروک آن‌ها زیاد می‌شود و همزمان با لاغر شدن سایر اندام‌ها، صورت آن‌ها هم لاغر می‌شود. در این شرایط مصرف ویتامین E مانع از بروز چین و چروک، پیری زودرس و لاغری صورت می‌شود. انواع آجیل چاق کننده صورت و منبع ویتامین E، فندق، بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، بادام برزیلی، بادام زمینی، گردو آمریکایی و پسته هستند. مصرف این آجیل‌ها موجب حفظ طراوت پوست می‌شود و با خواصی که برای سلامتی دارند، از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کنند.

آجیل لاغر کننده

مصرف کره پسته و تأثیر آن بر چاقی

پسته آجیل چاق کننده نیست؛ ولی در صورتی که کره آن به میزان نسبتا زیادی در طول روز مصرف شود، موجب افزایش وزن می‌شود. کره پسته، بسیار خوشمزه و مقوی است. در فرآیند تولید این کره، روغن پسته حفظ می‌شود و به آن هل اضافه می‌شود. برای طعم بهتر کمی شکر هم با آن مخلوط می‌شود. بافت خمیری شکل این کره باعث می‌شود بتوانید علاوه بر استفاده کردن از آن به صورت میان‌وعده، آن را با نان، بیسکوییت، کیک و سایر خوراکی‌ها ترکیب کنید و از خواص بی‌نظیر این خوراکی سالم بهرمند شوید. کره پسته یک چاق کننده سالم و بی‌ضرر است و به افرادی که قصد دارند وزن اضافه کنند، کمک می‌کند تا سرعت چاقی را افزایش دهند. کره پسته موجب رشد بهتر کودکان می‌شود مواد معدنی آن به رفع کم‌خونی کودکان کمک بسیاری می‌کند.

کره پسته اگر به میزان کنترل شده استفاده شود، برای افراد چاق و مبتلا به دیابت هم مفید است. این افراد نباید کره پسته را با شکر شیرین کنند و به میزان کمی مجاز به مصرف آن هستند. کره پسته به بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند و موجب تقویت هوش و حافظه می‌شود. برای آن که این کره طعم بهتری داشته و برای رژیم لاغری مناسب باشد، می‌توانید به آن عسل اضافه کنید.

برای استفاده از آجیل چاق کننده و تهیه کره پسته، آن‌ها را در آسیاب بریزید و مخلوط کنید. سپس برای اینکه حالت خمیری بگیرد مقدار کمی آب گرم اضافه کنید. به ترکیب به دست آمده مقدار خیلی کمی نمک و یک قاشق عسل اضافه کنید و آن را هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس آن را در ظرف دربسته بریززید و در یخچال نگهداری کنید.

می‌توانید از سایر کره‌ها مثل کره فندق برای رژیم روزانه استفاه کنید و بر اساس نیاز خود به کالری بالا برای چاقی یا حفظ انرژی برای رژیم لاغری، از خواص این خوراکی‌ها بهرمند شوید.

خلاصه

مصرف آجیل های رژیمی برای لاغری و استفاده از ویتامین E در طول رژیم، ضروری است. این ویتامین موجب جلوگیری از بروز چین وچروک و لاغری بیش از حد صورت می‌شود. برای مثال فندق و بادام نوعی آجیل چاق کننده صورت هستند. مصرف زیاد از کره پسته، شما را چاق می‌کند و اگر از آن کم استفاده کنید به لاغری کمک می‌کند.

اگر معده ضعیفی دارید، اگر لاغر هستید، این پاراگراف را با دقت بیشتری بخوانید

درست است که انواع زیادی آجیل چاق کننده وجود دارد و بنابر سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما اگر شما معده ضعیفی داشته باشید و با خوردن آجیل احساس سنگینی کنید، ابتدا باید معده خود را تقویت کنید و سپس از آجیل های رژیمی برای چاقی استفاده کنید. برای این کار لازم است روزانه یک لیوان شیربادام بنوشید تا آنزیم‌های معده تقویت شوند و فرآیند هضم را برای شما راحت کنند.

به یاد داشته باشید علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم، انجام حرکات ورزشی منظم موجب کاهش وزن می‌شود. همچنین پیاده روی قبل از غذا خوردن به افرادی که می‌خواهند وزن اضافه کنند، کمک می‌کند اشتها بیشتری برای غذا خوردن داشته باشند.

احتیاط در مصرف آجیل

اگر شما اضافه وزن دارید و دلیل استفاده شما از آجیل، کاهش وزن است، باید در مصرف این خوراکی خوشمزه احتیاط کنید. آجیل به دلیل حجم کمی که دارد، ممکن است بیش از اندازه مصرف شود. مراقب باشید کالری دریافتی شما بیش از حد بالا برود، روند کاهش وزن را مختل می‌کند. آجیل سرشار از مواد مغذی و کالری است و استفاده بی‌رویه از آن موجب بالا رفتن کلسترول و جلوگیری از لاغری می‌شود. به همین دلیل باید به میزان کنترل شده از فواید آجیل استفاده کنید.

آجیل رژیمی

جمع‌بندی

اصلاح رژیم غذایی و مصرف آجیل‌های رژیمی در طول روز، به کنترل وزن کمک بسیاری می‌کند. برخی افراد می‌خواهند لاغر شوند و برخی دیگر قصد دارند وزن اضافه کنند. مصرف کره‌های مختلف مثل کره بادام‌زمینی، کره پسته و کره فندق به عنوان میان‌وعده یا برای تهیه شیک و نوشیدنی، علاوه بر افزایش وزن، اگر به صورت کنترل شده استفاده شود، لاغری را به همراه دارد. به طور کلی آجیل های رژیمی هم موجب چاقی می‌شوند و هم شما را لاغر می‌کنند. اینکه وزن اضافه کنید یا لاغر شوید به میزان استفاده از آن‌ها و زمانی که آجیل می‌خورید بستگی دارد. خواص آجیل به عنوان میان‌وعده و قبل از غذا، سبب احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود. اطلاع از میزان کالری مورد نیاز روزانه سبب می‌شود به راحتی بتوانید در مورد میزان استفاده از مغزهای خوراکی تصمیم بگیرید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت